Een Kickstarter die deze week in de bus zat.
Summoner's isle is een klein area-control spel.
Je roept in beurtvolgorde je wyrm, je trolls en je sprites op door energie te betalen.
Daarna ga je in spelersvolgorde elk om beurt per opgeroepen monster je acties doen.
Er zijn 2 mogelijke acties: bewegen en aanvallen.
Afhankelijk van je monster heb je 2, 3 of 1 actie(s). Wanneer je je acties gedaan hebt, draai je je monster om naar de zwarte kant, zodat hij enkel nog kan verdedigen. Aanvallen is belangrijk, want door de tegenstander te verslaan krijg je 3, 2 of 1 energie. En die energie heb je dan weer nodig om opnieuw je monsters op het bord te krijgen.
Je krijgt na elke ronde wel wat energie bij (of krijgt net minder) afhankelijk van hoeveel energie je hebt, zodat het spel wel in balans blijft.
Wie na ronde 6 (of 7 bij 3 tot 4 spelers) de meeste energie heeft is de winnaar.
Jammer genoeg hangt je aanval vooral puur af van 1 dobbelsteen en komt er weinig strategie aan te pas. Je moet vaak al een een 5 of een 6 gooien om een wyrm of troll te kunnen verslaan. En de sprites mogen dobbelen als verdediging, dus daar moet je ook wat dobbelgeluk hebben.
Het spel is ok voor een lichte filler of een korter spel. Maar zeker niet meer dan dat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten