dinsdag 7 mei 2019

Root

Deze stond al even op het wenslijstje van te spelen spellen.
Root wordt omschreven als een area-control en wargame met dieren. En laat dit nu over het algemeen het soort spellen zijn die ik graag speel.
Een gameplay omschrijven is heel moeilijk omdat elke dierenstam een compleet andere, unieke manier van spelen heeft. Je zou het zelfs kunnen stellen dat iedere factie een ander spel speelt.
Chapeau voor de bedenkers, want zo volledig asymmetrisch heb ik nog niet eerder gezien.
Volgens verschillende bronnen is het spel redelijk gebalanceerd.
Maar voor nieuwe spelers is dit duidelijk een onmogelijke opdracht. Je kan -als nieuwe speler- onmogelijk voorkomen dat er een runaway leader is of dat de anderen goed scoren en jij helemaal achteraan blijft bengelen.
Om goed te kunnen spelen moet je echt wel de speelstijl, manier van spelen en manier van punten scoren van alle facties goed kennen. Ook eens een nieuwe dierenstam spelen, doe je om die reden niet zomaar.
Volgens mij heeft het spel zeker potentieel als je het vaker EN met dezelfde spelers speelt. Maar is het heel moeilijk te introduceren aan iemand die het nog niet eerder speelde.
Het spel heeft me, om die reden, (nog?) niet overtuigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten