Dit is onze buit van Spiel 2019.
Een aantal impulsaankopen. Maar de meeste spellen stonden op de wishlist.
Sanctum intussen nog bijbesteld in preorder zodat die ook kan toegevoegd worden aan onze buit wanneer die in Europa verdeeld wordt.
- pick up kickstarter Nocturion (groepsaankoop)
- pick up pre-order Cat Sudoku (spel voor de dochter) en La Cour des Miracles
- Passing trough Petra wegens dumpingprijs. Mid-weight euro die goed speelt met 2. Dat hadden we nog niet.
- Fireworks aan dumpingprijs. Ideaal als fun-spelletje met de kinderen
- Way of the Panda. Duitstalig. Aan dumpingprijs. Stond op de wishlist van manlief
- Lorenzo il magnifico. Duitstalig. Dumpingprijs. En dat voor 1 van de strategische topspellen.
- Tyrants of the Underdark. Redelijk goedkoop met uitbreiding erbij. Stond al meer dan een jaar op beide wishlists. Topper.
- Uitbreiding Clank in Space. Komt vaak op tafel. Uitbreiding gingen we sowieso kopen.
- Uitbreiding Hadara. Gingen we sowieso kopen.
- Moneybags en Dungeon of Mandom VIII
2 kleine spelletjes van Oink Games. Ideaal om mee te nemen op reis.
- Dicetower black. Staat niet op foto. 1 van de goedkoopste omdat we voor sommige spellen (oa Hate) dit wel nodig hebben.
maandag 28 oktober 2019
Zondag Spiel Essen
We hadden een 5-tal spellen op ons lijstje. We konden er uiteindelijk 4 beter bekijken. Enkel Aquatica was te druk om aan te schuiven. Maar die spelen we dan wel eens bij vrienden.
Wat hebben we geproefd op Essen:
- Perseverance.
De nieuwe Kickstarter van Mindclash Games (oa Cerebria, Anachrony, Trickerion). Veel geluk gehad want mensen die gereserveerd hadden kwamen niet opdagen. Dus toch kunnen aanschuiven.
Het spel is nog het prototype. Het ziet er leuk uit. Speelt vlot. Dicedrafting, diceplacement, vechten tegen dino's. Beetje afwachten wat de prijs wordt. Maar er komt ook een versie met standees ipv miniaturen. En het prototype van de standees vond ik mooier dan de miniaturen dino's. Dus dat wordt afwachten tot de lente van 2020, dan komt de kickstartercampagne.
- Plunderbund.
Deckbuilder met area-control. Super uitleg gekregen van co-designer. Heel vriendelijke man met een goeie babbel. Speelt vlot. Twijfelden wel over herspeelbaarheid en balance. Ik had op het ene track gespeeld in combi met de agenten/racketeers en ondanks veel minpunten in mijn deck toch overduidelijk gewonnen. We hebben het spel niet aangekocht, vonden hem te duur voor wat het is. Maar als hij ergens op tafel komt zullen we met plezier aanschuiven.
-Sanctum.
Niet zelf gespeeld. We hebben wel een spel zo goed als volledig mee kunnen volgen. Bewapen jezelf door monsters te verslaan met dice. Door de wapens kan je dice gaan veranderen van waarde. En zorg dat je het oppermonster verslaat. Volledig overtuigd. Wilden deze aankopen maar jammer genoeg uitverkocht. Deze zou in december in Europa te verkrijgen zijn. Nog even geduld.
-:Divide Et Impera.
Nieuwe Kickstarter van Ludus Magnus Studio's (Black Rose Wars, Sine Tempore). Enkel korte uitleg gehad, niet gespeeld. Collect resources en voer missies uit. Komt volgende week op kickstarter.
Niet overtuigd van wat we zagen/hoorden in combi met prijs. Deed ons van gameplay wat denken aan Scythe. Maar 99€ voor basis en 120€ voor basis met uitbreiding is behoorlijk duur. We wachten even de campagne af maar waarschijnlijk zullen we deze niet backen.
Wat hebben we geproefd op Essen:
- Perseverance.
De nieuwe Kickstarter van Mindclash Games (oa Cerebria, Anachrony, Trickerion). Veel geluk gehad want mensen die gereserveerd hadden kwamen niet opdagen. Dus toch kunnen aanschuiven.
Het spel is nog het prototype. Het ziet er leuk uit. Speelt vlot. Dicedrafting, diceplacement, vechten tegen dino's. Beetje afwachten wat de prijs wordt. Maar er komt ook een versie met standees ipv miniaturen. En het prototype van de standees vond ik mooier dan de miniaturen dino's. Dus dat wordt afwachten tot de lente van 2020, dan komt de kickstartercampagne.
- Plunderbund.
Deckbuilder met area-control. Super uitleg gekregen van co-designer. Heel vriendelijke man met een goeie babbel. Speelt vlot. Twijfelden wel over herspeelbaarheid en balance. Ik had op het ene track gespeeld in combi met de agenten/racketeers en ondanks veel minpunten in mijn deck toch overduidelijk gewonnen. We hebben het spel niet aangekocht, vonden hem te duur voor wat het is. Maar als hij ergens op tafel komt zullen we met plezier aanschuiven.
-Sanctum.
Niet zelf gespeeld. We hebben wel een spel zo goed als volledig mee kunnen volgen. Bewapen jezelf door monsters te verslaan met dice. Door de wapens kan je dice gaan veranderen van waarde. En zorg dat je het oppermonster verslaat. Volledig overtuigd. Wilden deze aankopen maar jammer genoeg uitverkocht. Deze zou in december in Europa te verkrijgen zijn. Nog even geduld.
-:Divide Et Impera.
Nieuwe Kickstarter van Ludus Magnus Studio's (Black Rose Wars, Sine Tempore). Enkel korte uitleg gehad, niet gespeeld. Collect resources en voer missies uit. Komt volgende week op kickstarter.
Niet overtuigd van wat we zagen/hoorden in combi met prijs. Deed ons van gameplay wat denken aan Scythe. Maar 99€ voor basis en 120€ voor basis met uitbreiding is behoorlijk duur. We wachten even de campagne af maar waarschijnlijk zullen we deze niet backen.
Perseverance
Plunderbund
Sanctum
Divide Et Impera
Zaterdag Spiel Essen
Dit jaar maakten we er een weekendje Spiel Essen van.
We vertrokken heel vroeg zaterdagochtend zodat we op de parking vlakbij stonden om later gemakkelijk de speldozen in te laden. We hadden wel wat pick-ups dus wisten op voorhand dat dit nodig ging zijn.
Na anderhalf uur wachten gingen de deuren open van het spel-walhalla. Onze voornemens waren om weinig te kopen, veel te bekijken. De 1e dag vooral rondkijken en keuzes maken wat we de volgende dag graag zouden uittesten. We hebben ons niet aan ons voornemen gehouden. Maar het valt wel mee.
Zaterdag was het druk. Maar doenbaar. Minder druk dan vorig jaar, al viel het wel op dat dit jaar de rustigste hall 6 plots een stuk drukker was omdat er een ingang bijgekomen is waardoor er nu veel volk moet passeren.
We zagen veel interessante koopjes. Spellen die onze interesse kregen. Andere spellen die we straal voorbij liepen. Kickstarters to come die op het 1e zicht wel interessant leken maar eigenlijk weinig voorstelden. Andere kickstarters to come die wel potentieel hebben.
Maw een dag met heel veel indrukken, veel zaken die we wilden herbekijken, spelen,...
Weinig goeie foto's van de eerste dag. Vooral snel een foto genomen van de reminders voor de volgende dag.
Na een drukke dag was het heerlijk om even in de hotelkamer tot rust te kunnen komen. Om daarna lekker te gaan eten. B had een Cubaans restaurant Habana gevonden op wandelafstand. En het was superlekker. Een cocktail, heerlijke dorade met rijst en als toetje chocolademousse. Voor volgend jaar weten we dus dat we daar opnieuw naar toe gaan.
We vertrokken heel vroeg zaterdagochtend zodat we op de parking vlakbij stonden om later gemakkelijk de speldozen in te laden. We hadden wel wat pick-ups dus wisten op voorhand dat dit nodig ging zijn.
Na anderhalf uur wachten gingen de deuren open van het spel-walhalla. Onze voornemens waren om weinig te kopen, veel te bekijken. De 1e dag vooral rondkijken en keuzes maken wat we de volgende dag graag zouden uittesten. We hebben ons niet aan ons voornemen gehouden. Maar het valt wel mee.
Zaterdag was het druk. Maar doenbaar. Minder druk dan vorig jaar, al viel het wel op dat dit jaar de rustigste hall 6 plots een stuk drukker was omdat er een ingang bijgekomen is waardoor er nu veel volk moet passeren.
We zagen veel interessante koopjes. Spellen die onze interesse kregen. Andere spellen die we straal voorbij liepen. Kickstarters to come die op het 1e zicht wel interessant leken maar eigenlijk weinig voorstelden. Andere kickstarters to come die wel potentieel hebben.
Maw een dag met heel veel indrukken, veel zaken die we wilden herbekijken, spelen,...
Weinig goeie foto's van de eerste dag. Vooral snel een foto genomen van de reminders voor de volgende dag.
Na een drukke dag was het heerlijk om even in de hotelkamer tot rust te kunnen komen. Om daarna lekker te gaan eten. B had een Cubaans restaurant Habana gevonden op wandelafstand. En het was superlekker. Een cocktail, heerlijke dorade met rijst en als toetje chocolademousse. Voor volgend jaar weten we dus dat we daar opnieuw naar toe gaan.
vrijdag 25 oktober 2019
Halloween op school
J is geen fan van horror, griezel,... En hij is nog minder fan van verkleden en schminken. Dus hij ging gewoon als zichzelf naar het halloweenfeestje. M en N vinden verkleden wel leuk. Dus zij kozen er voor om als 'wizard met een teken van nachtwacht' en als 'vleermuisje/vleermeisje' te gaan feesten.
donderdag 24 oktober 2019
Kill the unicorns!
Een kickstarter die anderhalf jaar vertraging opliep. En dat voor een simpel kaartspelletje. Laat mij zeggen dat dit de 1e en laatste keer was dat we via die uitgever een kickstarter backen.
Hopelijk valt hij toch nog altijd in de smaak bij dochterlief, die intussen iets minder gek is op unicorns.
Het is een filler waarbij je in 4 rondes zoveel mogelijk unicorns moet verzamelen en dan nog het liefst in setjes van gelijke kleuren. Of net een regenboog van 4 verschillende kleuren.
Om te beginnen kies je een karakter met unieke eigenschappen.
Setjes maken (en het spel winnen) doe je door eerst in spelersvolgorde een scheme-kaart gedekt te spelen bij een unicorn die in de markt ligt. Scheme-kaarten kunnen positief of negatief zijn.
Daarna ga je per unicorn gedekt bieden met je hunt-kaarten. De hoogste bieder krijgt de unicorn met de scheme-kaart er bij. Zo kan je dus wel wat bluffen en een medespeler opzadelen met een waardeloze unicorn. Ook belangrijk: gelijke waardes heffen elkaar op. Zo kan je toch nog een unicorn krijgen, ook al heb je niet het hoogste bod.
Als laatste kan je op de zwarte markt nog punten kopen of een middeltje waardoor je een unicorn van kleur kan laten veranderen. Het kopen op de zwarte markt gebeurt met de overgebleven hunt-kaarten. Je gaat dus maar beter zorgvuldig om met je hunt-kaarten en gaat ze niet allemaal vergokken bij de vorige fase.
Na 4 rondes volgt de score van het aantal sterren op je unicorn-kaarten, je setjes en de extra plus- en minpunten van de schemes.
Bij de kickstarter zaten nog extra scoring- en overwinningsmogelijkheden. Dat maakt de herspeelbaarheid nog wat groter. Bij de uitbreiding heb je nog 2 extra karakter en een aantal unicorns met speciale eigenschappen.
De artwork is erg grappig en dat zal er wel voor zorgen dat deze filler voldoende op tafel geraakt.
Hopelijk valt hij toch nog altijd in de smaak bij dochterlief, die intussen iets minder gek is op unicorns.
Het is een filler waarbij je in 4 rondes zoveel mogelijk unicorns moet verzamelen en dan nog het liefst in setjes van gelijke kleuren. Of net een regenboog van 4 verschillende kleuren.
Om te beginnen kies je een karakter met unieke eigenschappen.
Setjes maken (en het spel winnen) doe je door eerst in spelersvolgorde een scheme-kaart gedekt te spelen bij een unicorn die in de markt ligt. Scheme-kaarten kunnen positief of negatief zijn.
Daarna ga je per unicorn gedekt bieden met je hunt-kaarten. De hoogste bieder krijgt de unicorn met de scheme-kaart er bij. Zo kan je dus wel wat bluffen en een medespeler opzadelen met een waardeloze unicorn. Ook belangrijk: gelijke waardes heffen elkaar op. Zo kan je toch nog een unicorn krijgen, ook al heb je niet het hoogste bod.
Als laatste kan je op de zwarte markt nog punten kopen of een middeltje waardoor je een unicorn van kleur kan laten veranderen. Het kopen op de zwarte markt gebeurt met de overgebleven hunt-kaarten. Je gaat dus maar beter zorgvuldig om met je hunt-kaarten en gaat ze niet allemaal vergokken bij de vorige fase.
Na 4 rondes volgt de score van het aantal sterren op je unicorn-kaarten, je setjes en de extra plus- en minpunten van de schemes.
Bij de kickstarter zaten nog extra scoring- en overwinningsmogelijkheden. Dat maakt de herspeelbaarheid nog wat groter. Bij de uitbreiding heb je nog 2 extra karakter en een aantal unicorns met speciale eigenschappen.
De artwork is erg grappig en dat zal er wel voor zorgen dat deze filler voldoende op tafel geraakt.
woensdag 23 oktober 2019
Walk in the park
Woensdagnamiddag. Mooi herfstweer. J en N naar de kunstacademie. Dus dan trekken M en ik er met P op uit.
Genieten van een wandeling in het park, een foto-shoot van puber met hond (en later nog wat selfies met mij erbij), nog even op de speeltuin.
En thuis nog een lekkere wafel krijgen en een warme chocomelk met slagroom.
Een geslaagde namiddag voor M.
Genieten van een wandeling in het park, een foto-shoot van puber met hond (en later nog wat selfies met mij erbij), nog even op de speeltuin.
En thuis nog een lekkere wafel krijgen en een warme chocomelk met slagroom.
Een geslaagde namiddag voor M.
Coloma
Een leuke, lichtere workerplacement.
Er worden 3 rondes gespeeld met in iedere ronde 5 beurten. Je hebt dus in totaal 15 beurten om je strategie toe te passen.
Je krijgt je de resource(s) die bij deze beurt horen.
Je begint met het kiezen welke actie je wil doen. Dit gebeurt gezamenlijk en afgeschermd. Je kan wel al wat zeggen over wat je van plan bent maar mag daar gerust in bluffen.
Daarna zet iedereen zijn karakter en worden de acties 1 voor 1 uitgevoerd.
Als je alleen op een actieveld staat, krijg je een dubbele actie. Sta je er met 2 of meer, dan zal er een kruis komen over de 2e actie en kan je de betreffende actie maar 1x doen.
Door een leuk (magneet)mechanisme met het wiel, kan je dit mooi draaien zodat het direct duidelijk is.
Mogelijke acties zijn: scheppen (resources opgraven), water (rivieren en bruggen kopen), bouwen (een extra gebouw zetten), paard en kar (vooruitgaan op een spoor en intussen resources krijgen), tent en meeples plaatsen.
Resources leveren geen punten op maar heb je nodig om de acties te doen die wel punten opleveren. Zo heb je werkers en geld of goud nodig om de rivier te verkennen en een brug te plaatsen (daarmee scoor je de meeste punten), een gebouw te bouwen (beperkt aantal punten) of een tent te plaatsen (beperkt aantal punten).
Naast deze manieren van punten verdienen gebeurt er na elke ronde nog een 'shoot-out', waarbij een aantal werkers het opnemen tegen bandieten. De meerderheid wint (meeples of bandieten). als je het meeste bijgedragen hebt aan de shoot-out, verdien je het meeste punten. Wie niet meedoet moet 1 of meerdere werkers naar de graveyard sturen (wat minpunten oplevert).
Het unieke is dat iedereen overal kan staan, geen beperkte plaatsen. Maar als je met meerdere spelers dezelfde actie kiest, wordt deze minder sterk.
Je moet dus wel wat inschatten wie waar voordeel mee heeft en wat die persoon als actie zal kiezen. Daarnaast moet je ook je eigen spel zo goed mogelijk spelen.
Wij speelden met 3. Het was relatief eenvoudig om de eigen acties goed te benutten.
Ik vermoed als je met 4 of 5 speelt, hij zelfs nog beter wordt.
Er worden 3 rondes gespeeld met in iedere ronde 5 beurten. Je hebt dus in totaal 15 beurten om je strategie toe te passen.
Je krijgt je de resource(s) die bij deze beurt horen.
Je begint met het kiezen welke actie je wil doen. Dit gebeurt gezamenlijk en afgeschermd. Je kan wel al wat zeggen over wat je van plan bent maar mag daar gerust in bluffen.
Daarna zet iedereen zijn karakter en worden de acties 1 voor 1 uitgevoerd.
Als je alleen op een actieveld staat, krijg je een dubbele actie. Sta je er met 2 of meer, dan zal er een kruis komen over de 2e actie en kan je de betreffende actie maar 1x doen.
Door een leuk (magneet)mechanisme met het wiel, kan je dit mooi draaien zodat het direct duidelijk is.
Mogelijke acties zijn: scheppen (resources opgraven), water (rivieren en bruggen kopen), bouwen (een extra gebouw zetten), paard en kar (vooruitgaan op een spoor en intussen resources krijgen), tent en meeples plaatsen.
Resources leveren geen punten op maar heb je nodig om de acties te doen die wel punten opleveren. Zo heb je werkers en geld of goud nodig om de rivier te verkennen en een brug te plaatsen (daarmee scoor je de meeste punten), een gebouw te bouwen (beperkt aantal punten) of een tent te plaatsen (beperkt aantal punten).
Naast deze manieren van punten verdienen gebeurt er na elke ronde nog een 'shoot-out', waarbij een aantal werkers het opnemen tegen bandieten. De meerderheid wint (meeples of bandieten). als je het meeste bijgedragen hebt aan de shoot-out, verdien je het meeste punten. Wie niet meedoet moet 1 of meerdere werkers naar de graveyard sturen (wat minpunten oplevert).
Het unieke is dat iedereen overal kan staan, geen beperkte plaatsen. Maar als je met meerdere spelers dezelfde actie kiest, wordt deze minder sterk.
Je moet dus wel wat inschatten wie waar voordeel mee heeft en wat die persoon als actie zal kiezen. Daarnaast moet je ook je eigen spel zo goed mogelijk spelen.
Wij speelden met 3. Het was relatief eenvoudig om de eigen acties goed te benutten.
Ik vermoed als je met 4 of 5 speelt, hij zelfs nog beter wordt.
dinsdag 22 oktober 2019
Black Rose Wars
Een kickstarter waar ik lang naar uitgekeken heb. Deze kwam dus snel na aankomst op tafel.
Een combinatie van area-movement, hand-management en deckbuilding.
Het spel bestaat uit verschillende rondes waarin je 6 fases hebt.
Als eerste wordt er een event getrokken.
Daarna worden in spelersvolgorde 4 spreukenkaarten getrokken (dit mag van verschillende decks zijn). Van die 4 kies je er 2. Daarna neem je nog 2 kaarten van je eigen deck. Opgepast, je mag maar een aantal kaarten in hand hebben, het te veel leg je op je discardpile.
De volgende fase is dat je uit de spreuken die je in hand hebt, jouw beurt plant door de spreuken (min 2, max 4) in de door jou gekozen volgorde te leggen.
En dan start in spelersvolgorde de actie-ronde. Je gaat in je beurt max 2 acties doen met keuze uit bewegen, aanvallen, een spreuk uitspelen. Daarna is het aan de volgende speler. Enz. Tot iedereen alle acties en spreuken opgebruikt heeft.
Spreuken die je kan uitspelen zijn combat, protection, trap, contingency (speciale effecten zoals monsters oproepen, snel bewegen, quests trekken,...).
Tijdens deze fase ga je ook kamers activeren (een geactiveerde kamer kan niet door een andere speler nogmaals geactiveerd worden) om de bijhorende actie te krijgen. En sommige spreuken zorgen voor instabiliteit in de kamer zodat deze kan ontploffen. Wie de meeste instabiliteit heeft bijgebracht aan een kamer, krijgt het token van de kamer. Dat levert punten op aan het einde van het spel. Je wint ook punten door de meeste schade toe te brengen aan een tegenstander (onmiddellijk) en door het meeste de tegenstander de genadeslag gegeven te hebben (eindtelling).
Dan is het de beurt aan de 'evocations', monsters die je tijdens je beurt kan oproepen om je te helpen. Die mogen nu bewegen en aanvallen.
Als laatste fase ga je het bord opruimen, room-acties terug met de actieve zijde omhoog draaien,...
Het spel is gedaan wanneer iemand de 30 punten overschrijdt. De ronde wordt nog uitgespeeld. En daarna worden extra punten nog bijgeteld. Je kan nog extra punten verdienen door het meeste quests te hebben volbracht, de meeste tegenstanders de genadeslag gegeven te hebben en de punten van de kamers die je gedestroyed hebt.
De gameplay op zich is niet zo moeilijk. Maar de eerste keer spelen was wel niet zo eenvoudig omdat je de spreuken nog niet kent, de iconografie moet opzoeken,... Maar als je dit spel verschillende keren speelt, zal dit vlotter verlopen en ga je ook strategischer spelen uit welk deck je de kaarten haalt die je nodig hebt voor je strategie.
Wel duidelijk dat het spel beter speelt met meer dan 2. Wij speelden met 2 en konden enkel elkaar aanvallen. Het was ook niet zo spannend ivm punten wie de meeste damage deed bij een tegenstander, wie de meeste instability veroorzaakte in een kamer,... Met 3 of 4 zal dit al helemaal anders spelen.
Artwork is prachtig. Miniaturen zijn goeie kwaliteit, veel details,...
Volgende week komt hij opnieuw op tafel, met meer spelers.
Ik kan niet wachten!
Een combinatie van area-movement, hand-management en deckbuilding.
Het spel bestaat uit verschillende rondes waarin je 6 fases hebt.
Als eerste wordt er een event getrokken.
Daarna worden in spelersvolgorde 4 spreukenkaarten getrokken (dit mag van verschillende decks zijn). Van die 4 kies je er 2. Daarna neem je nog 2 kaarten van je eigen deck. Opgepast, je mag maar een aantal kaarten in hand hebben, het te veel leg je op je discardpile.
De volgende fase is dat je uit de spreuken die je in hand hebt, jouw beurt plant door de spreuken (min 2, max 4) in de door jou gekozen volgorde te leggen.
En dan start in spelersvolgorde de actie-ronde. Je gaat in je beurt max 2 acties doen met keuze uit bewegen, aanvallen, een spreuk uitspelen. Daarna is het aan de volgende speler. Enz. Tot iedereen alle acties en spreuken opgebruikt heeft.
Spreuken die je kan uitspelen zijn combat, protection, trap, contingency (speciale effecten zoals monsters oproepen, snel bewegen, quests trekken,...).
Tijdens deze fase ga je ook kamers activeren (een geactiveerde kamer kan niet door een andere speler nogmaals geactiveerd worden) om de bijhorende actie te krijgen. En sommige spreuken zorgen voor instabiliteit in de kamer zodat deze kan ontploffen. Wie de meeste instabiliteit heeft bijgebracht aan een kamer, krijgt het token van de kamer. Dat levert punten op aan het einde van het spel. Je wint ook punten door de meeste schade toe te brengen aan een tegenstander (onmiddellijk) en door het meeste de tegenstander de genadeslag gegeven te hebben (eindtelling).
Dan is het de beurt aan de 'evocations', monsters die je tijdens je beurt kan oproepen om je te helpen. Die mogen nu bewegen en aanvallen.
Als laatste fase ga je het bord opruimen, room-acties terug met de actieve zijde omhoog draaien,...
Het spel is gedaan wanneer iemand de 30 punten overschrijdt. De ronde wordt nog uitgespeeld. En daarna worden extra punten nog bijgeteld. Je kan nog extra punten verdienen door het meeste quests te hebben volbracht, de meeste tegenstanders de genadeslag gegeven te hebben en de punten van de kamers die je gedestroyed hebt.
De gameplay op zich is niet zo moeilijk. Maar de eerste keer spelen was wel niet zo eenvoudig omdat je de spreuken nog niet kent, de iconografie moet opzoeken,... Maar als je dit spel verschillende keren speelt, zal dit vlotter verlopen en ga je ook strategischer spelen uit welk deck je de kaarten haalt die je nodig hebt voor je strategie.
Wel duidelijk dat het spel beter speelt met meer dan 2. Wij speelden met 2 en konden enkel elkaar aanvallen. Het was ook niet zo spannend ivm punten wie de meeste damage deed bij een tegenstander, wie de meeste instability veroorzaakte in een kamer,... Met 3 of 4 zal dit al helemaal anders spelen.
Artwork is prachtig. Miniaturen zijn goeie kwaliteit, veel details,...
Volgende week komt hij opnieuw op tafel, met meer spelers.
Ik kan niet wachten!
vrijdag 18 oktober 2019
War of Supremacy
Een kaartspel waarbij je met creatures en spells gaat aanvallen op de verdediger.
Door combo's te maken van de creatures ga je een combat-waarde bekomen. Combo's zijn te bekomen door zelfde kleur van kaart (factie) of van naam (beast, fae, cavalry,...) te spelen.
Als je combat-waarde hoger is dan die van de verdediger, wordt jij de nieuwe verdediger.
Maar je kan daarnaast ook spells spelen die de hele combat en uitkomst doen veranderen.
Wie een ronde lang zijn gebied kan verdedigen, wint de territory (2 rondes indien met 2 spelers).
Wie als eerste 2 (of 3) gebieden succesvol heeft verdedigd, wint het spel.
Eerste keer met 2 getest en gevoel dat het beter tot zijn recht gaat komen met meer spelers.
Je moet ook echt spelen op kaarten want enkel dan kan je mooie combo's maken waarmee je sterk staat.
Mooie artwork. Grote herspeelbaarheid door veel verschillende facties (8) waarvan je er maar 4 gebruikt per spel. En extra mercenaries (13) waarvan er 8 in het deck zitten. Ook combat-voorwaarden en gebieden (per factie) zijn meer dan voldoende aanwezig.
Hij vraagt wel meerdere plays om kaarten te leren kennen en te kiezen voor de beste manier van kaarten combineren.
Door combo's te maken van de creatures ga je een combat-waarde bekomen. Combo's zijn te bekomen door zelfde kleur van kaart (factie) of van naam (beast, fae, cavalry,...) te spelen.
Als je combat-waarde hoger is dan die van de verdediger, wordt jij de nieuwe verdediger.
Maar je kan daarnaast ook spells spelen die de hele combat en uitkomst doen veranderen.
Wie een ronde lang zijn gebied kan verdedigen, wint de territory (2 rondes indien met 2 spelers).
Wie als eerste 2 (of 3) gebieden succesvol heeft verdedigd, wint het spel.
Eerste keer met 2 getest en gevoel dat het beter tot zijn recht gaat komen met meer spelers.
Je moet ook echt spelen op kaarten want enkel dan kan je mooie combo's maken waarmee je sterk staat.
Mooie artwork. Grote herspeelbaarheid door veel verschillende facties (8) waarvan je er maar 4 gebruikt per spel. En extra mercenaries (13) waarvan er 8 in het deck zitten. Ook combat-voorwaarden en gebieden (per factie) zijn meer dan voldoende aanwezig.
Hij vraagt wel meerdere plays om kaarten te leren kennen en te kiezen voor de beste manier van kaarten combineren.