Een kaartspel waarbij je met creatures en spells gaat aanvallen op de verdediger.
Door combo's te maken van de creatures ga je een combat-waarde bekomen. Combo's zijn te bekomen door zelfde kleur van kaart (factie) of van naam (beast, fae, cavalry,...) te spelen.
Als je combat-waarde hoger is dan die van de verdediger, wordt jij de nieuwe verdediger.
Maar je kan daarnaast ook spells spelen die de hele combat en uitkomst doen veranderen.
Wie een ronde lang zijn gebied kan verdedigen, wint de territory (2 rondes indien met 2 spelers).
Wie als eerste 2 (of 3) gebieden succesvol heeft verdedigd, wint het spel.
Eerste keer met 2 getest en gevoel dat het beter tot zijn recht gaat komen met meer spelers.
Je moet ook echt spelen op kaarten want enkel dan kan je mooie combo's maken waarmee je sterk staat.
Mooie artwork. Grote herspeelbaarheid door veel verschillende facties (8) waarvan je er maar 4 gebruikt per spel. En extra mercenaries (13) waarvan er 8 in het deck zitten. Ook combat-voorwaarden en gebieden (per factie) zijn meer dan voldoende aanwezig.
Hij vraagt wel meerdere plays om kaarten te leren kennen en te kiezen voor de beste manier van kaarten combineren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten