Meeples Gent is back.
Dune Imperium stond op het menu.
Ik was benieuwd want lang getwijfeld tussen deze en Lost ruïns of Arnak om aan te kopen.
In Dune Imperium ga je deckbuilding, resourcemanagement en area-control mixen.
In je beurt ga je een 'agent' (werker) plaatsen en de actie uitvoeren. Je kan enkel plaatsen op 1 van de symbolen van je gespeelde kaart. En je mag de actie van de gespeelde kaart uitvoeren.
Je hebt de standaard-acties in het midden van het bord. En je hebt de speciale acties aan de zijkant van het bord. Wanneer je een speciale actie uitvoert, stijg je ook op het desbetreffende track en kan je punten scoren. Maar pas op, zak je op dat track, dan moet je je punt terug afgeven.
Wanneer je geen agents meer kan of wil plaatsen, moet je passen. Dan ga je in je beurt je kaarten uitspelen waarbij je influence gebruikt om nieuwe kaarten te kopen. En de zwaardjes om je combatkracht te vergroten.
Wanneer iedereen gepast heeft, volgt de combat. Wie het meeste kracht heeft, wint. Maar in spelersvolgorde kan je nog intrigue-kaarten spelen waardoor combat kan beïnvloed worden. De winnaar krijgt het voordeel van de kaart.
Het spel is gedaan wanneer iemand 10 punten behaald heeft aan het einde van de ronde. Of wanneer de voordeelkaarten van de combat op zijn (10 rondes).
Winnaar is diegene met de meeste punten.
Super spel. Veel interactie. Verschillende manieren om punten te winnen, ook al zijn de punten wel moeilijk te verkrijgen.
Wel heel frustrerend als dat ene symbool dat je nodig hebt net niet in je hand zit die ronde.
Wel toch stukje moeilijker dan Lost ruïns of Arnak.
Blij dat we (met tieners in huis) de juiste keuze gemaakt hebben welk spel we aankochten.
Lost ruïns of Arnak is toegankelijker en spreekt van artwork meer aan.
Maar Dune Imperium is ook heel goed. Blij dat ik hem kon spelen. En wanneer hij een volgende keer op tafel komt, schuif ik met veel plezier aan!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten