zaterdag 4 december 2021

Momiji

Momiji
Kickstarter werd woensdag geleverd en gingen we direct uittesten met 2.
Basisspel, dus geen extra modules toegevoegd.
Eenvoudig van regels. Te eenvoudig, lijkt wel.
In je beurt kies je 1 van deze acties:
- kies 1 stapel kaarten naast de trekstapel en neem die op hand
- leg 1 of 2 handkaarten af waarbij je maar 1 stapel kaarten per soort blad kan hebben. Je kan 2 verschillende stapels aanvullen en krijgt eikeltjes als die onderaan matchen. Of je legt 2 kaarten op dezelfde stapel. Je start een stapel bij 0 en legt eenzelfde cijfer of 1 hoger om verder te gaan. Bij een 3, neem je een token en is de stapel volledig.
- kies 1 van de endscore-objectieven en activeer die door 3 eikeltjes te betalen
Daarnaast kan je als bijkomende actie ook 1 eikel betalen om 1 van je 3 lanschapstegels (die elk een aparte kracht hebben) te activeren of leg je 2 kaarten af voor 1 eikeltje.
Je mag max 8 kaarten op handen hebben.
Het spel stopt wanneer de trekstapel op is of wanneer de tokens bij een 3 op zijn.
Dan volgt eindscore. Punten voor je eikeltjes, punten per stapel kaarten (aantal kaarten x getal bovenaan de stapel) en endscore-objectieven (waarbij je ook die van een tegenspeler kan scoren, alleen scoor je de eigen objectieven hoger dan die van een medespeler).

Artwork is mooi. Gameplay minder...
Er zitten wel wat extra modules in die ik volgende keer er gewoon allemaal in 1 keer bij gooi. Want het basisspel met 2 spelers vonden we behoorlijk saai. Gewoon kaarten nemen en in de juiste volgorde uitspelen. Zo goed als geen interactie, ieder concentreert zich op eigen endscore-objectieven.
Wel benieuwd of hij met meer spelers en extra uitdagingen beter wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten