The palaces of carrara
Een al wat ouder spel dat deze maand opnieuw op kickstarter staat voor een 2nd edition. De kickstarter ziet er erg mooi uit maar is ook behoorlijk duur. B wou deze dus graag eerst eens spelen voor we beslisten om het spel via kickstarter te backen.
In je beurt heb je 3 mogelijke acties.
- Blokjes kopen.
Daarbij kies je 1 schijf van het wiel en betaal je de prijs die aangegeven staat voor de blokjes die jij wil. Je kan er ook voor kiezen om het wiel een slag door te draaien. Dan betaal je minder voor je blokjes maar geef je ook je tegenspelers meer keuze van blokjes (die ze dan natuurlijk wel duur moeten betalen)
- Een gebouw kopen
Je geeft hetzelfde aantal blokjes af als het cijfer op het gebouw. De kleuren die je kan afgeven hangt af van waar je je gebouw wil zetten boven je playerboard. De duurdere gebouwen leveren meer geld en punten op.
- Een gebouw of stad activeren
Je activeert een type gebouwen op je playerboard of een stad op het gameboard en krijgt geld en/of punten.
Het spel stopt wanneer alle gebouwenkaarten opgekocht zijn. Ook wanneer een speler in zijn beurt aan 3 voorwaarden voldoet (afhankelijk van de eindconditiekaarten), kan hij het spel stoppen.
Daarna wordt de eindscore bijgeteld (geld, blokjes, eindconditiekaarten,...) en wie de meeste punten heeft, is de winnaar.
Voor ons gevoel geen slecht spel. Maar het speelt erg snel (een uurtje voor 4 spelers) en is vrij licht. De kickstarter is gewoon te duur voor wat het spel van gameplay is.
Wel blij dat we deze gespeeld hebben en een idee hebben van wat het spel inhoudt.
Een al wat ouder spel dat deze maand opnieuw op kickstarter staat voor een 2nd edition. De kickstarter ziet er erg mooi uit maar is ook behoorlijk duur. B wou deze dus graag eerst eens spelen voor we beslisten om het spel via kickstarter te backen.
In je beurt heb je 3 mogelijke acties.
- Blokjes kopen.
Daarbij kies je 1 schijf van het wiel en betaal je de prijs die aangegeven staat voor de blokjes die jij wil. Je kan er ook voor kiezen om het wiel een slag door te draaien. Dan betaal je minder voor je blokjes maar geef je ook je tegenspelers meer keuze van blokjes (die ze dan natuurlijk wel duur moeten betalen)
- Een gebouw kopen
Je geeft hetzelfde aantal blokjes af als het cijfer op het gebouw. De kleuren die je kan afgeven hangt af van waar je je gebouw wil zetten boven je playerboard. De duurdere gebouwen leveren meer geld en punten op.
- Een gebouw of stad activeren
Je activeert een type gebouwen op je playerboard of een stad op het gameboard en krijgt geld en/of punten.
Het spel stopt wanneer alle gebouwenkaarten opgekocht zijn. Ook wanneer een speler in zijn beurt aan 3 voorwaarden voldoet (afhankelijk van de eindconditiekaarten), kan hij het spel stoppen.
Daarna wordt de eindscore bijgeteld (geld, blokjes, eindconditiekaarten,...) en wie de meeste punten heeft, is de winnaar.
Voor ons gevoel geen slecht spel. Maar het speelt erg snel (een uurtje voor 4 spelers) en is vrij licht. De kickstarter is gewoon te duur voor wat het spel van gameplay is.
Wel blij dat we deze gespeeld hebben en een idee hebben van wat het spel inhoudt.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten