Een aantal weken geleden speelden we Petrichor met 2 spelers.
Donderdagavond deden we dit nog eens over maar met 3 spelers. En een extra uitbreiding.
Het werd duidelijk een nog beter spel. Veel meer area-control, veel vaker merge van wolken waardoor je makkelijker op de tegels kon scoren.
Ook de uitbreiding voegt wat toe. Door de koe-actie te doen kan je het klimaat gaan beïnvloeden. En dan kan je niet stemmen maar moet je sowieso de harvest-dobbelstenen nemen. Waardoor er elke ronde wel een scoringsmogelijkheid kwam.
Bij de koe-actie kan je kiezen om methaan te produceren (op de locatie van de koe of op een aangrenzend veld). Methaan in een wolk telt mee in het aantal druppels als er een donderwolk gemaakt wordt of wanneer de donderwolk overloopt. De koe legt een vlaai op de locatie waar ze staat en dat zorgt voor extra punten wanneer die gescoord wordt. En daarna mag je de koe verplaatsen.
Of je neemt 2 methaan weg uit een wolk waar je eigen druppels aanwezig zijn en mag de koe naar een locatie naar keuze plaatsen. Met 2 methaan kan je een kaart vervangen. Wat dus wel een groot voordeel oplevert wanneer je sowieso een beperkt aantal kaarten hebt.
Hoeveel methaan er op het einde van de ronde op het spelbord is, zal ook het klimaat beïnvloeden. Waardoor sommige planten al dan niet groeien en kunnen scoren. Maar wie het meeste methaan bezit kan ook nog een actie doen (bv druppel weghalen of verplaatsen) die hem beter kan laten scoren of waardoor een tegenspeler plots minder zal scoren.
Wat het ook fijn maakt is dat je als speler -als je merkt dat je weinig ging kunnen scoren- de scoring ook wel kan gaan blocken door er tijdens de ronde voor te zorgen dat niemand iets scoorde omdat de voorwaarden niet vervuld geraakten.
Voor mij zijn beide uitbreidingen een goeie aanvulling. En dan vind ik de koe zelfs een nog betere uitbreiding dan de bij.
Donderdagavond deden we dit nog eens over maar met 3 spelers. En een extra uitbreiding.
Het werd duidelijk een nog beter spel. Veel meer area-control, veel vaker merge van wolken waardoor je makkelijker op de tegels kon scoren.
Ook de uitbreiding voegt wat toe. Door de koe-actie te doen kan je het klimaat gaan beïnvloeden. En dan kan je niet stemmen maar moet je sowieso de harvest-dobbelstenen nemen. Waardoor er elke ronde wel een scoringsmogelijkheid kwam.
Bij de koe-actie kan je kiezen om methaan te produceren (op de locatie van de koe of op een aangrenzend veld). Methaan in een wolk telt mee in het aantal druppels als er een donderwolk gemaakt wordt of wanneer de donderwolk overloopt. De koe legt een vlaai op de locatie waar ze staat en dat zorgt voor extra punten wanneer die gescoord wordt. En daarna mag je de koe verplaatsen.
Of je neemt 2 methaan weg uit een wolk waar je eigen druppels aanwezig zijn en mag de koe naar een locatie naar keuze plaatsen. Met 2 methaan kan je een kaart vervangen. Wat dus wel een groot voordeel oplevert wanneer je sowieso een beperkt aantal kaarten hebt.
Hoeveel methaan er op het einde van de ronde op het spelbord is, zal ook het klimaat beïnvloeden. Waardoor sommige planten al dan niet groeien en kunnen scoren. Maar wie het meeste methaan bezit kan ook nog een actie doen (bv druppel weghalen of verplaatsen) die hem beter kan laten scoren of waardoor een tegenspeler plots minder zal scoren.
Wat het ook fijn maakt is dat je als speler -als je merkt dat je weinig ging kunnen scoren- de scoring ook wel kan gaan blocken door er tijdens de ronde voor te zorgen dat niemand iets scoorde omdat de voorwaarden niet vervuld geraakten.
Voor mij zijn beide uitbreidingen een goeie aanvulling. En dan vind ik de koe zelfs een nog betere uitbreiding dan de bij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten