zaterdag 17 november 2018

Auztralia

Hoge verwachtingen van dit spel. Een thema dat mij aanspreekt, vechten tegen Ctulhu-monster.s Samenwerken om die te verslaan maar tegelijkertijd proberen om die naar een ander te sturen zodat jezelf buiten de strijd blijft. Jammer genoeg werden deze verwachtingen niet ingelost.
Ik wil het spel wel een 2e kans geven want na een eerste gameplay zou ik het nu al totaal anders aanpakken. Mijn haven anders positioneren, veel sneller investeren in wapens ipv treinen en grondstoffen.
En toch...
Het beurtmechanisme is voor mij een groot minpunt. Het zorgt voor heel wat downtime tussen beurten. Hoewel het idee erachter wel goed is. Wie laatste staat op het tijd-track is aan beurt. Sommige acties kosten veel 'tijd' waardoor je erg lang zonder actie zit terwijl de andere spelers actie na actie kunnen doen. En als je met meerdere spelers op hetzelfde tijdslot staat, krijgt de bovenste als 1e een actie. Heel frustrerend als je daardoor 4 beurten aan je ziet voorbijgaan waarin je gewoon niets kan doen.
Voor mij dus een minder goede ervaring.

Geen opmerkingen: