maandag 29 oktober 2007

Zomeruur - winteruur

Dit weekend was de verandering van zomeruur naar winteruur een feit. 3u werd terug 2u. Het nut van het zomeruur ontgaat me.
Komt er dan nog bij dat ons bioritme zich niet zo vlug aanpast. En bijna iedere ouder met kleine kindjes kent dit fenomeen. Het gesukkel met de slaapjes, het eetmoment,...
En ja hoor, ook ten huize Lieze was het moeilijk. De zondag viel goed mee, tot 's avonds. Een hyperactieve J die de hele nacht slecht geslapen heeft en deze morgen al om 5u30 vond dat het tijd was om op te staan. Ook zijn voedingsritme was van slag. In plaats van 1 of 2 nachtvoedingen waren dit er deze nacht 5.
Waarom schaffen we niet gewoon dat zomeruur af?

4 opmerkingen:

een handvol zei

Hier waren de drie kinderen ook allemaal klaarwakker om 5.30 (enfin, zelfs eentje al om 5.00).

Leve de vakantie, uitslapen enzo (duh).

We zullen er vanavond maar allemaal snel weer inkruipen zeker, in onze beddekens.

sterkte om de dag door te komen ;)

Evelien zei

Lieze, was jij gisteren in Brugge?
Ik denk dat ik je gezien heb, maar het ook iemand zijn die hard op je leek...

Lieze zei

Evelien, nee, we zaten in Aaigem, bij B thuis. Dus ik denk dat het iemand was die op mij leek.

Evelien zei

inderdaad, dat zal dan wel het geval zijn (de kindjes waren er niet bij, dus ik was niet zeker, maar de vrouw had wel kinderjasjes vast, dus het kon wel hé)