zaterdag 17 november 2018

Founders of Gloomhaven

Een typische euro-game gecombineerd met puzzel in de wereld van Gloomhaven.
Op voorhand had ik wat twijfels wegens een aantal negatieve reviews. Maar hij viel beter mee dan verwacht.
Het grootste minpunt vind ik wel het constante tellen van wie hoeveel punten krijgt bij ieder bouwtegel en levering aan de prestige-gebouw. Het mechanisme is goed en logisch maar dit kon naar mijn gevoel veel duidelijker weergegeven worden. Er is wel een schema maar je moet elke keer opnieuw gaan terugzoeken wat je nu precies nodig hebt en wie welke punten krijgt.
Dat kon zoveel eenvoudiger opgelost worden door op de tegels zelf de puntentelling te zetten (die punten van upgrade = zoveel punten vr bv hout, zoveel voor diamant,...) ipv een doolhof van lijntjes waarbij je veel tijd verliest met rekenen op het moment van de puntentelling, maar ook tijdens het spel om je tactiek te bedenken.
Zal ik hem meespelen als hij op tafel komt. Ja, zeker wel. Maar het wordt niet mijn favoriete spel oa door het constante rekenwerk.

Geen opmerkingen: