Cerebria
Ons laatste spel van dit kalenderjaar.
Onze grootste Essen-aankoop komt eindelijk op tafel.
Je bent een spirit die met je emoties Cerebria beïnvloed.
Er wordt een innerlijke strijd uitgevochten tussen positieve (Bliss) en negatieve (Gloom) gevoelens en wie na een ronde (die beëindigd wordt nadat iemand de laatste willpower absorbed heeft en dit veld leeg is) de doelen haalt, scoort een fortress op de toren die je opbouwt in het midden van het bord.
Wie nadat alle gemeenschappelijke doelen gespeeld zijn of nadat een dak van een toren geplaatst is de meeste invloed (punten) heeft, is de winnaar.
Er komt heel veel bij kijken bij dit area-control spel.
Heel veel mogelijke acties. Je kan er 3 spelen uit de 9 uit te kiezen acties in het basisspel (10 als je full game speelt).
Er is een deel extra acties mogelijk met je ambition-tokens die net als je absorb-actie niet geteld worden als main-action maar die echt wel heel belangrijk zijn in het spel.
En dan nog je volgorde van acties die erg belangrijk is.
Kaarten die special ability's hebben wanneer je ze speelt.
Een gemeenschappelijk doel waar je voor moet gaan maar ook een geheim doel.
En dan hebben we maar met 2 gespeeld ipv standaard spel met 4 (2 teams van 2), hebben we base-game gespeeld met standaard deck, geen empower (emoties die sterker worden door een upgrade) , geen speciale krachten per personage,...
En de uitbreiding waarbij je met minstens 3 spelers/teams moet zijn is ook nog een mogelijkheid. Net zoals de solo of co-op variant.
Een spel dat je duidelijk vaker moet spelen vooraleer je het goed in de vingers hebt.
Heel mooi van artwork. Doet denken aan de Pixar-film Inside Out qua thema rond gevoelens.
Voor mij persoonlijk een topper!
B vond helemaal niets aan dit 1e spel (haalde ook de doelen niet waardoor het voor hem vooral ondergaan was ipv spelen)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten