Spiel Essen dag 2
Op het gemak opstaan en ontbijtje in het hotel. Deze keer kozen we ingang west ipv oost zodat we direct in hall 3 waren.
Nog net op tijd voor een demo Pillars of Heracles. Ondanks dat het de designer zelf was, kregen we een wat warrige uitleg. Kaarten spelen om vooruit te gaan op actie-rondel om dan acties te doen. Maar we kregen helemaal niet op scherp wat het nut nu was van de actie, wat punten opleverde, waar je naartoe zou willen werken,... Zelfs na een uurtje spelen wisten we nog niet veel meer dan voor de demo. Niet overtuigd.
Terwijl ik demo speelde, gingB de rest van de zaal verkennen. Zo konden we maximaal inzetten op wat we wilden zien. Hij luisterde naar uitleg Colloseum, bekijk Minos en prototype nieuwe versie van Lost Ruïns of Arnak.
Daarna verder naar hall 2.
Demo Fjordar op het programma voor mij. En wauw, die is goed. Bouwen, verkennen, battle,... Iedere clan heeft een eigen focus om punten te scoren maar je hoeft niet enkel daar op te focussen. Goeie uitleg, achtergrondinfo, tips en tricks bij het spelen,... Als deze met hun relaunch op kickstarter komen is dit instaback!
Manlief ging intussen opnieuw rond in de hall en stootte nog op Kraftwagen. Deze heeft zijn interesse maar uiteindelijk niet aangekocht. Deze speelt ook beter met 3-4 spelers. We wachten nog even op wat meer recensies en bekijken of de interesse blijft (er loopt een pre-order voor december, dus we kunnen nog even aankijken).
Iets eten en dan opnieuw zaal 3 ingedoken om de laatste demospellen op lijstje te bekijken.
En even tussendoor nog Night Sky Explorers getest, wat helemaal niet ons ding bleek te zijn. Blijkt dat we allebei heel slecht zijn in het tekenen van constellaties en het scoren van punten. Spel ook niet uitgespeeld wegens duidelijk dat dit een 'nee' was.
Uiteindelijk nog bij andere spellen ook uitleg gekregen maar niets wat echt de aandacht trok.
En even tussendoor nog Night Sky Explorers getest, wat helemaal niet ons ding bleek te zijn. Blijkt dat we allebei heel slecht zijn in het tekenen van constellaties en het scoren van punten. Spel ook niet uitgespeeld wegens duidelijk dat dit een 'nee' was.
Uiteindelijk nog bij andere spellen ook uitleg gekregen maar niets wat echt de aandacht trok.
Als laatste terug naar hall 2 waar ik heel blij was de demo van Raas A dance of love te kunnen meepikken. Dicedrafting met een uniek draaiende schijfmechanisme. Lijkt heel abstract en toch ook thematisch. Je bepaalt zelf wat (pips, kleurschijfje en kleur stokje) hoeveel scoort door op tracks vooruit te gaan. Maar er zijn verschillende manieren om je kleuren en cijfers te gan veranderen, evenals de locatie en actie van draften. Komt via Arcane Wonders normaal uit in juni.
En omdat we het niet konden laten, toch nog Floresta en Calçada aangekocht, de 2 waar we gisteren over twijfelden. (Byebye budget...)
Ondanks uitverkocht keek het ons in hall 2 en 3 minder druk dan gisteren. Regelmatig lege tafels, veel kansen om te spelen. Ook wanneer we later in hall 5 waren, was het rustig. Het was sowieso veel minder druk dan vorig jaar op zaterdag.
Moe maar voldaan gingen we op weg naar huis. Om dinsdagavond al Saltfjord te spelen.
Pillars of Heracles
Raas A dance of Love
Geen opmerkingen:
Een reactie posten