zaterdag 13 maart 2021

Gugung + Panjun

Gugong + alle 4 de uitbreidingsmodules van Panjun. 
Ze voegen zeker interessante keuzes toe aan het basisspel. 
Meer mogelijkheden, leuk mechanisme waarbij de gezant ook altijd opnieuw kan zakken door bepaalde acties en je dus niet veilig boven bent. 
Zelf vond ik de module zomerpaviljoen het spel makkelijker maken. Heel makkelijk om jade te verkrijgen (en dan lag het decreet waarbij jade extra punten oplevert er ook). 
Ik had meer verwacht van de boerenopstand. Is uiteindelijk maar 2x gebeurd in het spel waardoor het niet zo interessant was. Ik kan me wel voorstellen dat er meer op gespeeld wordt wanneer niet alle 4 de uitbreidingsmodules in het spel zijn. 
De trappen vond ik wel leuk gevonden. We gingen alle 3 voor de veilige kant. Maakt het ook wat spannender of je al dan niet boven geraakt Volgende keer wil ik daar wel eens gedurfder in gaan en voor de kortere route kiezen. 
De extra decreten brengen wel wat meer variatie in het spel maar beïnvloeden gameplay niet echt, die zou ik eigenlijk altijd bijvoegen bij het shufflen en trekken van decreten. Wel heel opvallend is dat de reisactie heel wat minder gebruikt werd dan wanneer we enkel basisspel speelden.

Geen opmerkingen: