zondag 1 augustus 2021

Root - een nieuwe kans

Een 2 jaar geleden speelde ik al eens Root.
Toen was ik al niet echt fan. En diezelfde indruk blijft nadat we op Meeples nog eens Root speelden.
Deze keer speelde ik als de vogel. Niet het makkelijkste karakter want je moet plannen en in je beurt moet je je geplande acties kunnen uitvoeren. Als dat niet lukt, verlies je punten en moet je een nieuwe karakterkaart nemen en eigenlijk opnieuw beginnen. De eerste beurten waren al rampzalig. De eerste hand kaarten was rotslecht. Geen joker en enkel symbolen waar ik niet stond. Ik heb dan ook amper iets kunnen doen en bengelde helemaal achteraan in de puntentelling. En als je dan ook nog niet goed door hebt hoe de andere karakters scoren en hoe je hen kan tegenhouden, dan is er weinig meer te doen dan het spel ondergaan.
Dit heeft mijn 1e indruk van het spel eigenlijk alleen versterkt.
Ik zal wel meespelen wanneer hij op tafel komt, maar no way dat ik deze zelf ga voorstellen.

Geen opmerkingen: