Wonderland's War
Een bagbuilding, push-your-luck, carddrafting en area-control spel. En eentje waarbij de mechanismes mooi in elkaar verweven zitten.
We speelden de kickstarter deluxe versie. Zelf hebben we die ook op het oog gehad en dan laten schieten en daar heb ik nu toch wel serieus spijt van.
Het spel speelt in 3 tijdperken.
Je gaat elk om beurt met je karakter rondlopen rond de theetafel en 1 kaart kiezen. Dit doe je tot iedere speler 4 kaarten heeft uit dat tijdperk. Passeer je aan het hoofd van de tafel, dan vul je de lege plekken terug op met nieuwe kaarten (meer keuze) maar moet je ook dobbelen voor zwarte shards.
Op de kaarten staan voordelen die je krijgt bv chips die je krijgt en die je in je zakje doet, upgrades, aantrekken van wonderlandians (extra karakters), wegspelen van shards,...
Na de teaparty volgt de warfase.
Eerst mag je je karakter nog op een gebied plaatsen. Daarna wordt er gevochten voor elk gebied. Een gevecht gebeurt door simultaan een chip te trekken uit je zakje. Elke chip heeft een waarde en een voordeel. De waardes worden opgeteld op een spoor. Wanneer iedereen past, is diegene die het hoogste staat op dat spoor de winnaar. Die krijgt dan die punten die deze ronde te verdienen zijn en mag een kasteel plaatsen. Een kasteel geeft bij de volgende battle al direct een extra waarde op het spoor.
Maar pas op, trek je te veel negatieve chips, dan verbrand je je. Elke keer je een negatieve chip trekt, moet je een meeple (of karakter) opofferen. Heb je geen meeples meer over, dan verlies je sowieso.
Wie niet meedoet in de battle kan ook gokken op wie zal winnen en kan bij correct gegokt een shard level 1 naar keuze nemen. Gok je fout, dan neem je een shard.
Daarnaast heb je ook nog quests die mooie punten kunnen opleveren. En tijdens de rondes leveren wie het meeste shards heeft nog een negatieve fiche op en elke shard is nog minpunten op het einde.
Onze bevindingen waren heel positief.
Heel vlot spel, veel interactie. Verschillende manieren om punten te scoren zodat je altijd wel iets kan doen. De miniatures van de deluxe-versie zijn super, componenten zijn goed, artwork is top.
We houden dus een oog open om deze aan de collectie toe te voegen.
Een bagbuilding, push-your-luck, carddrafting en area-control spel. En eentje waarbij de mechanismes mooi in elkaar verweven zitten.
We speelden de kickstarter deluxe versie. Zelf hebben we die ook op het oog gehad en dan laten schieten en daar heb ik nu toch wel serieus spijt van.
Het spel speelt in 3 tijdperken.
Je gaat elk om beurt met je karakter rondlopen rond de theetafel en 1 kaart kiezen. Dit doe je tot iedere speler 4 kaarten heeft uit dat tijdperk. Passeer je aan het hoofd van de tafel, dan vul je de lege plekken terug op met nieuwe kaarten (meer keuze) maar moet je ook dobbelen voor zwarte shards.
Op de kaarten staan voordelen die je krijgt bv chips die je krijgt en die je in je zakje doet, upgrades, aantrekken van wonderlandians (extra karakters), wegspelen van shards,...
Na de teaparty volgt de warfase.
Eerst mag je je karakter nog op een gebied plaatsen. Daarna wordt er gevochten voor elk gebied. Een gevecht gebeurt door simultaan een chip te trekken uit je zakje. Elke chip heeft een waarde en een voordeel. De waardes worden opgeteld op een spoor. Wanneer iedereen past, is diegene die het hoogste staat op dat spoor de winnaar. Die krijgt dan die punten die deze ronde te verdienen zijn en mag een kasteel plaatsen. Een kasteel geeft bij de volgende battle al direct een extra waarde op het spoor.
Maar pas op, trek je te veel negatieve chips, dan verbrand je je. Elke keer je een negatieve chip trekt, moet je een meeple (of karakter) opofferen. Heb je geen meeples meer over, dan verlies je sowieso.
Wie niet meedoet in de battle kan ook gokken op wie zal winnen en kan bij correct gegokt een shard level 1 naar keuze nemen. Gok je fout, dan neem je een shard.
Daarnaast heb je ook nog quests die mooie punten kunnen opleveren. En tijdens de rondes leveren wie het meeste shards heeft nog een negatieve fiche op en elke shard is nog minpunten op het einde.
Onze bevindingen waren heel positief.
Heel vlot spel, veel interactie. Verschillende manieren om punten te scoren zodat je altijd wel iets kan doen. De miniatures van de deluxe-versie zijn super, componenten zijn goed, artwork is top.
We houden dus een oog open om deze aan de collectie toe te voegen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten