vrijdag 8 maart 2024

Kutna Hora met 3

Kutna Hora speelde ik al eens met 4 en werd toen niet echt goed bevonden, door geen enkele van de medespelers.
Deze week, met 2 andere spelers, kwam deze opnieuw op tafel. Ik was niet direct enthousiast maar speelde wel mee. En ik ben blij dat ik deze een nieuwe kans gaf. De minpunten blijven natuurlijk. Maar de verwachting dat deze voorspelbaarder wordt in prijsverandering, klopte ook wel. 
Dat we met 3 speelden ipv 4 maakte voor mij een wereld van verschil. De downtime blijft wel aanwezig maar is beduidend minder dan met 4 spelers. En dat maakte het net wat meer behapbaar. Niet dat je nu plots een licht, snel spel krijgt, want zelfs met 3 (die het spel al kenden) speelden we ruim 2u.

Conclusie: Het blijft eentje waarvan ik blij ben dat die niet in de collectie zit want ik ben geen fan en zal dat ook niet direct worden. Er zijn echt wel betere spellen. Maar als hij nu nog eens gespeeld wordt (met 3 spelers!) zal ik deze al met wat meer enthousiasme tegemoet treden.

Geen opmerkingen: