Point Galaxy is de 3e in de trilogie.
Deze leunt eerder aan bij Point Salad dan bij Point City.
In je beurt ga je 2 kaarten trekken, ofwel 2 planeten-kaarten, ofwel 2 scoringkaarten ofwel een combi van beide.
Scoringkaarten geven enkel voor die kolom een scoring. Daarnaast heb je ook nog scoring van meerderheid (asteroïden) die je enkel onder een scoringkaart kan schuiven. Planeten ga je cijfer-gewijs in klimmende of dalende volgorde plaatsen. Of je schuift er een wormhole tussen waardoor je weer mag gaan veranderen (van dalend naar klimmend of omgekeerd). Manen geven een extra scoring als je ze juist kan plaatsen. Bij 5, 10, 15,... raketten op je kaarten kies je ook een extra raket met scoringsmogelijkheden.
Wanneer de decks niet meer kunnen aangevuld worden (elke speler heeft dan 13 beurten gehad), ga je over tot de effectieve scoring.
- Scoringkaarten per kolom
- Asteroïde-kaarten meerderheid
- Raketjes
- Verschillende letters op de kaarten (A tem G)
- Aantal cijfers per kolom (hoe meer verschillende cijfers, hoe meer punten je scoort)
- Aantal kleuren per kolom (hoe meer verschillende kleuren van planeten, hoe meer punten je scoort).
Conclusie;:
Ander thema dan de 2 voorgangers maar ook hier weer is artwork goed uitgewerkt, zijn de kaarten en symbolen duidelijk. Gewoon goed gedaan.
Gameplay is een upgrade van Point Salad. Hetzelfde draftingmechanisme, minder ingewikkeld dan Point City, weer gewoon straight-to-the-point. Maar met meer scoringsmogelijkheden en zaken waar je aandacht voor gaat moeten hebben. Deze is dus ideaal als je iets meer uitdaging wil maar toch een vlot kaartspel wil. Voor mij de beste van de 3.
Deze leunt eerder aan bij Point Salad dan bij Point City.
In je beurt ga je 2 kaarten trekken, ofwel 2 planeten-kaarten, ofwel 2 scoringkaarten ofwel een combi van beide.
Scoringkaarten geven enkel voor die kolom een scoring. Daarnaast heb je ook nog scoring van meerderheid (asteroïden) die je enkel onder een scoringkaart kan schuiven. Planeten ga je cijfer-gewijs in klimmende of dalende volgorde plaatsen. Of je schuift er een wormhole tussen waardoor je weer mag gaan veranderen (van dalend naar klimmend of omgekeerd). Manen geven een extra scoring als je ze juist kan plaatsen. Bij 5, 10, 15,... raketten op je kaarten kies je ook een extra raket met scoringsmogelijkheden.
Wanneer de decks niet meer kunnen aangevuld worden (elke speler heeft dan 13 beurten gehad), ga je over tot de effectieve scoring.
- Scoringkaarten per kolom
- Asteroïde-kaarten meerderheid
- Raketjes
- Verschillende letters op de kaarten (A tem G)
- Aantal cijfers per kolom (hoe meer verschillende cijfers, hoe meer punten je scoort)
- Aantal kleuren per kolom (hoe meer verschillende kleuren van planeten, hoe meer punten je scoort).
Conclusie;:
Ander thema dan de 2 voorgangers maar ook hier weer is artwork goed uitgewerkt, zijn de kaarten en symbolen duidelijk. Gewoon goed gedaan.
Gameplay is een upgrade van Point Salad. Hetzelfde draftingmechanisme, minder ingewikkeld dan Point City, weer gewoon straight-to-the-point. Maar met meer scoringsmogelijkheden en zaken waar je aandacht voor gaat moeten hebben. Deze is dus ideaal als je iets meer uitdaging wil maar toch een vlot kaartspel wil. Voor mij de beste van de 3.


Geen opmerkingen:
Een reactie posten