zondag 26 augustus 2007

Babysit-ramp

Aangezien wij naar een vrijgezellenavond gingen en de grootouders beiden niet konden oppassen hadden we een babysit gevraagd via de gezinsbond. Aangezien zowel mijn zus als ikzelf nog gebabysit hebben en we dus wel goede ervaringen hebben met de gezinsbond, hadden we daar een babysit gevraagd.
Het was een ramp! Ze kon M en J niet uit elkaar houden. Beide kindjes hebben niets gegeten. Ze zei dat ze niet wilden, maar van de voorziene pudding voor J was er zelfs niets aangeraakt, dus heeft ze niet eens geprobeerd. Deze nacht heeft M dan nog zijn flesje melk gedronken en J heeft aan de borst gedronken en ze waren beiden uitgehongerd.
Ze zei dat ze allebei koorts hadden, ze had gebeld of ze een suppo mocht geven. Ik was akkoord gegaan. Toen we thuiskwamen zei ze dat M diarree gehad had (aan de telefoon was het J die diarree gehad had) en dat de suppo dus niet gewerkt had en dat ze dan nog maar een suppo gegeven heeft.
Toen we hen deze ochtend verversten zagen we dat bij allebei de pampers omgekeerd aan waren. De kleefflapjes zaten aan de rugzijde, de elastische band zat aan de buikzijde. Bij J zat er zelfs nog vuil tussen de billetjes met als gevolg dat hij nu rode pijnlijke billetjes heeft.
Er waren nog tal van kleine dingen die niet in orde waren.
Een ervaring om vlug te vergeten. Volgende keer als de grootouders niet kunnen babysitten blijven we dan nog liever thuis. Ons vertrouwen heeft toch wel een ferme deuk gehad.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

oei!
Dat is een hele nare ervaring zeg!
Zoiets kan toch niet.

In het vervolg bel je me maar hoor Lieze , doe het met veel plezier .

cica

Anoniem zei

Ook de gezinsbond verwittigen, zou ik zo zeggen. Je schrijft zelf dat je goede ervaringen hebt gehad in het verleden.
Eén onervaren, ongeïnteresseerde persoon zou niet de reputatie van een dienst mogen verknoeien...

Lieze zei

De mail naar de verantwoordelijke is intussen al verstuurd.

een handvol zei

Dat kan tellen als eerste externe babysitmoment.
Hopelijk een volgende keer een superoppas (zal wel na een mailtje hé).

Trouwens, ik ben ooit ergens gaan babysitten en die mama stond erop dat ze met haar kindjes kwam kennismaken bij ons thuis. Dan zag ze uit wat voor nest ik kwam en dan leerden zij en haar zonen mij beter kennen. Misschien kan je ook zoiets doen een volgende keer?

Anoniem zei

Amai zeg, daar zou ik ook niet mee kunnen lachen!

fozke zei

Hallo,
via creaforum kwam ik hier eens piepen. Dat is echt wel een tegenvaller met die babysit. Wijzelf hebben ook een babysit van de bond (ging vroeger zelf ook babysitten), en dat is wel geweldig goed meegevallen, wij contacteren haar nu zelf (wel nog via de bond). Ik vraag ook wel altijd om op voorhand kennis te maken, mss, als het nog eens nodig moet zijn, is dat wel een ideetje.

Nog even reageren op een vorig berichtje: mijn dochters schelen 15 maanden, de oudste is bijna 2 jaar 5 maanden, de jongste 13 maand, en de jongste krijgt het hier ook hard te verduren! In het begin was dit niet zo. Maar dat zal ook wel weet beteren, hoop ik.

Groetjes
Sofie, Amelie en Pauline
PS altijd welkom op verhaaltjesdoos.blogspot.com ;)

Cathérine zei

ooh jammer dat jullie eerste babysit ervaring zo slecht is verlopen.
Toen wij voor de eerst maal een babysit vroegen bij de bond heb ik erop gehamerd dat het iemand moest zijn die reeds ervaring had. Het is ons wonderwel meegevallen en zeker voor herhaling vatbaar. Ik hoop écht dat jullie het nog een 2e kans geven.
Dikke knuffel

Anoniem zei

Oei, daar zou ik ook niet mee kunnen lachen. Gelukkig hebben wij een schat van een babysit.