Merchants of the Dark Road.
Vorige keer met 4. Deze keer met 2 spelers.
Voordelen met 2:
- Minder lang spel. 1,5u speeltijd en kon nog sneller
- Minder lange downtime tussen beurten
- Meer kans op de commision of hero van je keuze
Nadelen met 2:
- Minder kans om mee te liften op de karavaan van een medespeler. Waar je met meer spelers al eens de leveringslocatie kan overslaan, moet je nu zorgen dat je daar wel geregeld stopt. Dat zorgt voor minder andere acties omdat je een aantal beurten sowieso moet kunnen leveren. Punten liggen daardoor ook lager.
- Dobbelsteen uitkomst wordt daardoor belangrijker. En dat maakt dat je iets meer van geluk van het rollen afhankelijk bent.
Als je enkel laag gooit, geraak je moeilijk aan goederen om die dan op tijd te kunnen leveren. Gooi je vooral hoog, schiet je over het bord maar is de kans groot dat je je locatie mist. De hoefijzers werden duidelijk belangrijker dan in een 4-speler spel.
Vorige keer speelden we niet op de shortcut. Deze keer probeerden we dit wel uit.
Ons oordeel: 3 lantaarns afgeven is erg duur en levert weinig op in vergelijking. Je moet als laatste kiezen dus de voordelen zijn al weg. Kans is sowieso al groter dat je een nadeel krijgt (1,2,3 zijn negatief bij de shortcut, bij de gewone route enkel 1 en 2 negatief). En de 2 rewards ipv 1 zijn mager tov wat je waarschijnlijk opgeeft.
Lantaarns kunnen dan beter gebruikt worden om het voordeel van bv de ruins-dobbelsteen te krijgen. Dan ben je zeker van een luxegoed bij de actie en sowieso een extra voordeel met het rollen van de dobbelsteen.
Of je lantaarns gebruiken om te kunnen herdobbelen bij een slechte uitkomst van de traveldice bij de karavaan.
Blijft wel een leuke pick up and deliver. Met supermooie componenten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten