donderdag 13 september 2007

Feminisme

Christine Northrup M.D (LLL-leidster) schreef:
When we trust the makers of baby formula more than we do our own ability to nourish our babies, we lose a chance to claim an aspect of our power as women. Thinking that baby formula is as good as breast milk is believing that thirty years of technology is superior to three million years of nature's evolution. Countless women have regained trust in their bodies through nursing their children, even if they weren't sure at first that they could do it. It is an act of female power, and I think of it as feminism in its purest form."

Mooi verwoord. En o zo waar.

3 opmerkingen:

Kristien zei

Inderdaad een goede quote!

Anoniem zei

Echt een goed citaat! Girlpower!

Anoniem zei

Dag Lieze,

ik heb nog maar even gelezen en je lijkt me een gelijkgestemde ziel als het over bv gaat :-)
Ik zou niet wensen dat Miguel Oona's fruitvoorkeuren overneemt, want dat is enkel bij Cica zo :-) Thuis eet ze ook heel graag fruit, maar ze is een ongelofelijke zoetekauw. Ze begint haar dag met de vraag om hagelslag. Een echt vrouwtje, dus :-) Ik had Cica gevraagd om haar veel fruit aan te bieden en niet te veel koekjes of gesuikerde drankjes, en tot mijn grote verbazing vindt Oona dat ok en maakt ze er geen probleem van als andere kindjes koekjes eten en zij niet. Zo zie je maar... niet alles is zoals het lijkt.

Groetjes
Lies, mama van Isaak en Oona