vrijdag 28 september 2007

Waspoeder

Ik was 1 van de mama's die dacht dat het haar nooit zou gebeuren. En toch is het vandaag gebeurd.
Ik let er altijd op dat de kindjes aan niets van giftige producten kunnen. Vandaag doe ik waspoeder in de wasmachine en zet het potje (maatschepje) op het aanrecht om het na het aanzetten van de machine weg te kunnen zetten. Plots moest ik dringend naar het toilet. Het potje stond dus nog op het aanrecht, maar normaal zijn ze nog te klein om aan het aanrecht te kunnen. Maar vandaag dus niet. Hoe hij het gedaan heeft, weet ik niet. Feit is wel dat M het potje heeft kunnen pakken.
Toen ik van het toilet kwam liep J met het potje rond. Er was op gesabbeld, maar dit kon zowel van M als van J zijn. En natuurlijk hing er nog wat waspoeder in. Ik begon al wat te panikeren. Heb direct naar B gebeld en hij heeft naar de kinderarts gebeld (ik was zelf te veel over mijn toeren). Gelukkig blijkt het niet erg te zijn. De mondjes moesten goed gespoeld worden en als er uitslag zou zijn op hun lippen of rond hun mondjes moesten we langsgaan. Intussen zijn we een uurtje verder en alles lijkt in orde.
Toch voel ik me nu een slechte mama. Ik had beter moeten weten en toch nog eerst alles weg zetten. En ik had niet in paniek mogen raken toen ik het ontdekte. Ik voel me nu enorm schuldig, hoewel er eigenlijk niets ernstig gebeurd is.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach, zo'n dingen gebeuren overal wel eens.
Hier was het een (quasi-lege) bus Cif.

Anoniem zei

herkenbaar...hier een biotexvlekkendepper, ze beweerde eraan gelikt te hebben ;)
je hoeft je nergens schuldig over te voelen, en die paniek, die zo ik ook hebben! Maar uiteindelijk heb je toch het juiste gedaan.

Anoniem zei

Dat zijn dingen die nu éénmaal gebeuren eh. Trek het je niet aan.
Als ze er van geproefd hebben zal hun maagje wel goed gewassen zijn ;-)