woensdag 19 september 2007

Paardrijden

M mocht vandaag eens gaan proberen paardrijden. Het is niet het paardrijden zoals iedereen dit kent, maar wel therapeutisch paardrijden via deze organisatie.
In het begin had M schrik van de paarden. Hij mocht gelukkig wat wennen. Toen gingen we het paard op. We, in de zin van dat we duorijden, M en ik. Eerst was hij echt bang, maar het wenen en krijsen ging erg vlug over in wat zeuren. En toen hij het gewoon was, voelde ik hem echt ontspannen. Hij was aan het rondkijken, genoot van de bewegingen die het paard maakte en hij glimlachte.
We hadden niet verwacht dat dit zo vlot ging gaan. M heeft meestal wel wat tijd nodig om aan iets nieuws te wennen. Maar zolang hij op het paard mocht zitten, dicht tegen mama aan, was alles goed.
Het paard aaien, dat was nog geen goed idee. Dat vond hij nog te beangstigend. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit ook wel algauw zal lukken.
We hebben een afspraak over 2 weken. Ik hoop dat M er dan evenveel van geniet zoals vandaag.

3 opmerkingen:

een handvol zei

Oh, dit vind ik écht heel erg leuk.
Fijn dat hij er zo van genoot!!!

Ik ben zelf lang meegegaan om te begeleiden en dat waren momenten van zeldzame glimlachen en ontspannen gezichten.
Fantastisch!!

Anoniem zei

ooooh , dat is leuk!
Daar zal M zeker van genieten en binnenkort zal hij het paardje vast wel durven aaien , alles op zijn tijd. Op een paard klimmen is al een grote prestatie , hihi.

MorganMagic zei

wauw seg!
het wordt gezegd hè, dat paarden meer kunnen dan mensen... - zo vlug vertrouwen in dat grote dier, dat belooft veel moois...