vrijdag 11 januari 2019

Anachrony

Anachrony
Verwoesting van de wereld en ontploffingen. Een leuk thema.
En een worker-placement eurogame met heel mooie componenten.
Ik had er hoge verwachtingen van. Die werden gedeeltelijk ingelost. Het is een goed spel, het zit goed in elkaar. Heel mooi vormgegeven. Het tijdreizen is een leuke actie.
Maar ik had op net iets meer interactie gehoopt. Je blijft bezig met je eigen spel en moet hoogstens eens je tactiek wat aanpassen omdat iemand jouw geplande plekje ingenomen heeft.
Het voelde voor mij vooral aan als een mechanisme dat ik al veel gespeeld heb. Werker zetten en actie uitvoeren of resources oppikken. En daarna de resources gebruiken om te bouwen, om te wisselen naar andere resources of nieuwe werkers te kopen.
Het thema blijft wel leuk en het is gewoon ook een heel mooi spel.
Maar het overtuigde me niet genoeg om het aan te kopen naast al de andere worker-placements die we al in de kast hebben.
Al zal ik met veel plezier meespelen als hij op tafel komt.

Geen opmerkingen: