zaterdag 19 januari 2019

Noria

Een steampunk thema, dat spreekt mij wel aan. Daarom dat ik Noria al in de gaten hield op het moment dat het spel in retail ging uitkomen.
Op Spellenspektakel Eindhoven 2017 heb ik dan ook naar de uitleg geluisterd en was het plan om deze aan te kopen. Iemand in de vriendenkring was me voor. Daarom is deze door mij nog niet zo vaak gespeeld.
Het spelmechanisme met het wiel dat je draait voor je grondstoffen en acties ziet er heel leuk uit en werkt ook goed.
Daarnaast speelt het vooral als een euro-game. Je verzamelt grondstoffen, zet die met een actie om tot betere grondstoffen en/of geeft die met nog een andere actie af om vooruit te gaan op een puntenspoor. Het enige wat er van spelersinteractie is, is dat je via de politieke fase een deel van de punten op dat spoor kan beïnvloeden.
Op zich een leuk spel.
Maar het thema komt, behalve het rad, niet aan bod. En dat is jammer.

Geen opmerkingen: