donderdag 17 januari 2019

Vindication

Vindication.
Eentje waar ik naar uitkeek om te spelen wegens aankomende Kickstarter voor een uitbreiding en je kan het base-game meebestellen.
Je beurt bestaat uit 3 basis-acties die je moet uitvoeren en een aantal extra acties die je mag doen. Move - Visit of Rest - Activate
Waarbij je dus gaat bewegen, een gebouw gaat bezoeken of net eens gaat rusten en een blokje opschuift op je eigen sheet en je gaat een compagnon activeren (maw, kiezen waar je je blokjes gaat leggen op het speelbord om nieuwe compagnons in te huren, acties te doen,...)
Je stapt via driehoekjes en gaat eerst op ontdekking welke gebouwen waar liggen.
Je kan zo'n gebouw ook veroveren. Dat levert je direct punten op maar ook wanneer anderen jouw gebouw bezoeken en de kracht gebruiken krijg je opnieuw die punten.
Net zoals je compagnons die je inhuurt en die naast voordelen ook punten opleveren.
Je hebt ook 2 geheime doelen die op het einde punten opleveren wanneer je die volbracht hebt.
Er zijn een aantal end-game-triggers, waarbij er telkens eentje bij komt als je een muntje (puntenaantal) overschreden hebt.
Het sprak mij op het 1e zicht heel erg aan. Maar ik ben blij dat ik het eerst gespeeld heb voor ik eventueel ging backen.
Want hoewel het wel ok was om te spelen, wil ik het toch niet aankopen.
De end-game trigger komt heel snel en eigenlijk onverwacht. Waardoor je eigenlijk nog maar net begonnen bent met echt iets op te bouwen en het spel al gedaan is.
Laat mijn tactisch kantje dit nu net niet leuk vinden.

Geen opmerkingen: