Gebaseerd op Neuroshima Hex. Maar dan in een fantasy-setting.
Oorspronkelijk een 2-player-game maar hij kan ook met 3 of 4 gespeeld worden.
Afhankelijk van je krachten en zwaktes ga je moeten beslissen hoe je moet spelen om de andere te verslaan. Iedere speler heeft een banner en de andere speler moet die proberen aanvallen. Maar natuurlijk kan jij ook een verdediging opbouwen.
Er zijn tegels met aanvallers/verdedigers die je puzzelt in de arena. Maar er zijn ook actie-tegels waarbij je een tegel kan verplaatsen, kan aanvallen,...
Je trekt 3 tegeltjes, legt er 1 van op de discard stapel en kiest of je er 1 of 2 uitspeelt (je kan eventueel eentje bewaren tot de volgende ronde maar dan moet je een tegel minder trekken).
Wanneer je een battle begint, begint de aanval door de aanvallers met het hoogste cijfer op de schildjes. Elke tegel met dit cijfer valt tegelijkertijd aan. Daarna idem met het cijfer lager. Enz...
Op deze manier spelen is erg random omdat je heel erg afhankelijk bent van wat je trekt. En het is vaak zuiver geluk om op het goeie moment de juiste tegel te trekken.
Na 3 potjes spelen, was duidelijk dat dit voor ons net iets te veel luck-based was.
Je kan ook 6 tegels trekken, 1 wegleggen en max 2 spelen. Dit zou voor meer tactisch spel zorgen.
We zullen dit de volgende keer eens uittesten.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten