dinsdag 10 september 2024

Hollow Coves @ Trix Antwerpen

Hollow Coves
Toevallige ontmoeting met hun muziek een aantal jaar geleden en daardoor wat vaker gaan beluisteren. Indie-rock, dat is meestal wel mijn ding om als wat rustigere muziek op de achtergrond te hebben. Niet dat ik de grootste fan ben van Hollow Coves, maar ik vind het gewoon wel goed.
Eerder toevallig zag ik dat ze naar Trix Antwerpen kwamen. En als wonder bleek ook N dit goed te vinden. Dus trokken B, N en ik gisteren naar hun concert.
Als voorprogramma was het Billianne, een singer-songwriter. Bekend geworden via tik-tok. Gelukkig wist ik dit niet op voorhand en kon ik net wat onbevooroordeelder luisteren. Mooie stem, haar eigen muziek klinkt ok, haar cover vond ik niet zo goed. Goed genoeg als voorprogramma maar ook niet meer dan dat. Daarna was het de beurt aan Hollow Coves. En dit was ok. N en ik hebben ons geamuseerd. Maar ik bleef toch een beetje op mijn honger zitten. Op het podium hadden ze er duidelijk zin in, ze hadden fun. Maar dit zorgde niet per sé voor een beter concert. Het werd net daardoor soms wat chaotisch. Waar op cd hun songs mooi en intiem klinken, kwam dit op het podium minder tot zijn recht. Dat het publiek dan ook erg vervelend was (dat oeverloos luid praten tijdens een concert, dat is echt zo'n slechte gewoonte geworden) hielp dan ook niet bij de ervaring.
B en ik waren het er over eens: hun muziek klinkt beter op cd (of streamingdiensten) dan live. Jammer, want ik had er toch wel wat meer van verwacht.
Billianne
Hollow Coves

Geen opmerkingen: