zondag 12 januari 2020

The Warp - teammodus

Gisteren konden we nog eens The Warp playtesten. Op zomerspel konden we maar een aantal rondes spelen, deze keer speelden we teammodus, 2 vs 2 vs 2.
Zelf zou ik zelden tot nooit kiezen om in teams te spelen, ik ben te competitief ingesteld.
Maar voor de playtest was het nu wel de teammodus. En daar ben ik blij om. Want door dit spel in team te spelen, ben ik wel overtuigd om dit later - als het spel uit is - ook wel eens in teammodus te spelen.
Het leuke is dat je wel wat samenwerkt, je bespreekt op voorhand wie zich op wat gaat concentreren, kiest samen met welke rassen je speelt en verdeelt de goalcards,... Je krijgt ook voordelen in de ander zijn beurt (1 troop of 1 goud en 1 energie) of je kan helpen in combat als de ander geen aanvalskaart heeft. Maar tijdens het spel zelf, ga je niet echt overleggen en ga je je eigen spel spelen.
We hadden een heel leuke avond onder de deskundige leiding van de designer, die ons tips gaf, van goeie uitleg voorzag,...
Zeker voor herhaling vatbaar!
En net zoals ik in juni al zei: bij de Kickstarter (gepland in april), wordt dit een instaback!

Geen opmerkingen: