zaterdag 14 maart 2020

Van Eyck tentoonstelling

Nu hele land half plat ligt omwille van een virus en alle musea, cinema's, bibliotheken, winkels,... gesloten zijn, konden wij gelukkig vorige woensdag nog de Van Eyck tentoonstelling bezoeken.
Ik ging er heen met weinig verwachtingen. Natuurlijk kent iedereen wel Van Eyck en zijn schilderijen. Maar mij persoonlijk sprak zijn werk mij niet zo aan.
Ik ben echter wel blij dat ik de tentoonstelling Van Eyck, een optische revolutie in het MSK kon bezoeken. Er werd veel info gegeven via de audio-gids, de getoonde werken zijn ook de moeite, de vergelijkingen met tijdsgenoten (van wie er ook werken hangen) zijn erg interessant,... Kortom, zeker de moeite om te bezoeken!
De audio-gids was wel nodig om voldoende info te krijgen. En het is jammer dat de belichting niet optimaal was, de zalen waren vrij donker.
Als de tentoonstelling terug de deuren mag openen, is het zeker de moeite om die te bezoeken!

Geen opmerkingen: