vrijdag 19 november 2021

Vinhos met 2

Vinhos kwam een paar maanden geleden al eens op tafel met 3. Woensdagavond speelden B en ik deze met ons 2. Het spel kwam wat moeilijker op gang omdat het voor B ver weg zat en hij het ondanks uitleg niet direct zag. Maar eens we 2 rondes verder waren, kwam het terug en werd het leuk om samen te spelen.
B speelde vooral op het areacontrol stuk van het spel en raapte daar heel wat punten. Zelf concentreerde ik mij op de scoretegels en op de wijnbeurspunten. En dat leverde mij ook de overwinning op omdat ik een paar mooie combo's kon scoren.
Met 2 speelt hij wel makkelijker dan met 3. Je hebt minder geld nodig om de acties te kunnen doen aangezien de kans dat je beide dezelfde actie neemt al kleiner is. Ook voor het kopen van wijngaarden loop je elkaar minder voor de voeten want je gaat niet voor dezelfde regio en tegelijk voor dezelfde kleur wijn uit die regio. De wijnbeurs is voorspelbaarder omdat je weet wat de ander kan presenteren en je genoeg keuze hebt om een voordeel te halen waardoor het soms loont om te wachten en er geen kostbare actie aan kwijt te zijn. Voor het kiezen van de actiekaarten en eindscoretegels is er ook hier minder nood om aan 1e aan de beurt te komen. Omdat je toch zeker bent dat je genoeg keuze en mogelijkheden hebt. Enkel als je echt 1 specifieke tegel wil, ga je daar op inzetten.
Ik blijf dit een leuk spel vinden, B is minder fan.

Geen opmerkingen: