vrijdag 28 april 2023

Rise of Tribes: Beasts and Bronze

Rise of Tribes met uitbreiding Beasts and Bronze.
Basisspel gekend. Maar de uitbreiding lag al enige tijd te wachten om eens gespeeld te worden. In de uitbreiding zitten 2 modules: 'Beasts' en 'Bronze'. En ook nog een paar tegels die iets extra geven.
We kozen er voor om met 2 van de 3 extra tegels te spelen en de Beasts er in te steken. De Bronze er bij nemen, ging net wat te veel zijn, aangezien we ook al modules en extra tegels van het basisspel er bij hadden.
Gameplay blijft gelijkaardig aan het basisspel. Beasts zijn eigenlijk extra events die in het spel komen. Je kan die mixen met de basis-events. Maar je kan er ook voor kiezen om die apart te spelen. Wij mixten ze met de basis om toch iets meer variatie te hebben, ook al wil dit zeggen dat je er dan minder zal zien in 1 spel.
De extra tegels geven nog een twist, zo kan er bv 1 tegel minder snel aangevallen worden. Iets wat zeker meer mogelijkheden geeft naar strategie toe. In het basisspel is op goalcards spelen vaak de meest straightforward manier om snel te scoren. Op deze manier kan villages bouwen aantrekkelijker worden. 

Conclusie: In principe zou ik niet meer zonder de Beasts spelen, omdat het gewoon meer variatie geeft in het event-deck.
De extra tegels zijn leuk, maar met de verschillende extra tegels van het basisspel die we toevoegden, was het wat veel. Ik denk dat beperken van aantal extra tegels het spel meer zal stroomlijnen. Al is het altijd een mogelijkheid die te mixen want wel een extra toevoeging voor wie iets meer uitdaging zoekt in een gateway-spel. De ene tegel die minder snel aangevallen kan worden, zou ik er wel standaard insteken, zodat er meer keuzemogelijkheden zijn voor strategie.

Geen opmerkingen: