donderdag 15 december 2022

Cacao

Cacao
Opnieuw een klassieker, maar eerder gateway spel dan expert.
Ook hier heel eenvoudige regels:
- Leg een tegel aan
- Voer alle acties x-keer uit. X = aantal afgebeelde meeples
- Leg een neutrale tegel indien nodig
Mogelijke acties:
- krijg cacao-bonen
- verkoop cacao-bonen
- ga vooruit op de rivier
- krijg een steen (die je later kan gebruiken om over een tegel van jezelf te bouwen)
Op het einde scoor je nog het stuk area-control over de tempels en je rivier op je spelersbord.

Conclusie:
Deze zag ik al veel passeren. En hij intrigeerde mij wel. Ik ben dan ook blij dat ik hem kon spelen. Hij loste de verwachtingen niet helemaal in. Geen slecht spel, maar er mist wat diepgang. Hij duurt te lang voor een makkelijk fillertje maar biedt niet genoeg uitdaging voor de tijdsduur. Misschien dat de uitbreidingen dat extra'tje wel hebben. Moet ik misschien nog wel een kans geven.

Geen opmerkingen: