zondag 24 maart 2019

Mage Wars

Een spel dat al lange tijd in onze collectie zit en maar niet gespeeld raakte. We zagen het niet zitten om het regelboek door te worstelen of filmpjes te kijken. En dan blijft het liggen, komen er andere spellen,... Ik was dan ook heel blij dat iemand aanbood om me het uit te leggen en we eens samen gingen spelen. Het werd een leuke ervaring en ik hoop dat ik het spel thuis ook eens kan spelen met B.
Eigenlijk speelt het vrij vlot eens je de regels door hebt.
Korte samenvatting:
Je hebt elk een Mage en je gaat proberen de andere Mage te verslaan en zijn levens op nul te brengen. Dit doe je door je creatures op te roepen, die dan kunnen aanvallen. Maar evengoed door enchantments (spreuken) die je eigen creatures extra kracht geven of die je aan de creatures van je tegenspeler verbind, jezelf extra armor te geven en dus je verdediging op te bouwen,...
In het begin van je beurt ga je 2 kaarten kiezen uit je 'boek' en die kan je dan spelen door je Mage te activeren of als quick action (in het begin van de beurt of als laatste actie).
Daarna ga je je creatures activeren door ze te laten bewegen, aan te vallen, als guard te laten fungeren zodat zij de klap opvangen als je aangevallen wordt.
De aanval is met dobbelstenen. Waarbij je ofwel een hit hebt van 1 of 2 die kan afgeschermd worden door de schildjes die de andere heeft. Of waarbij je een hit met ster hebt van 1 of 2 waarbij je door het schild van de andere prikt. Of, als je slecht gooit, helemaal geen hit hebt.
De eerste die de andere dood krijgt, is de winnaar.
Je moet wel tactisch/strategisch spelen want je hebt toegang tot elke kaart die je wil. Zolang je ze kan betalen kan je ze spelen. Het is dus niet zoals andere spellen (bv Ashes Rise of the Phoenixborn of Monolith Arena) waar je afhankelijk bent van wat je trekt uit je deck of van je dobbelstenen.

Geen opmerkingen: