Een fillergame waar dice-placement, area-control en set-collection de mechanics zijn.
Er zit meer in het spel dan je op het eerste zicht zou zeggen.
Het spel klinkt eenvoudig: je kiest in spelersvolgorde een kaartje en legt dat bij de dobbelstenen-tegel. Op het kaartje staat een eigenschap die deze ronde geldt bij dit cijfer. Je rolt de dobbelstenen en elk om beurt leg je een dobbelsteen op een tegel. Je telt per tegel je cijfers van de eigen gekleurde dobbelstenen op. De hoogste wint, de 2e krijgt de troostprijs.
Bij winst mag je als 1e een totemsegment kiezen. De 2e krijgt de resterende totem. De rest krijgt niets. Maar pas op, gelijke aantallen heffen elkaar op en dan hebben beiden niets!
Met de kracht van de dobbelstenen 1-4 die iedere ronde veranderen kan je elkaar echter goed dwars zitten, waardoor de cijfers op de dobbelsteen kunnen veranderen en je nooit zeker bent van de overwinning tot de laatste dobbelsteen gespeeld is.
De tegels waar je op gaat staan, hebben een 'bonus'. Enkel de winnaar van die tegel krijgt die. Die bonus kan ook negatief zijn. Maar soms wil je die toch winnen om zo een set volledig te kunnen maken.
Zelf vind ik het een leuke filler. Die zal op een spelletjesavond wel vaker op tafel komen.
Deze spelen met kinderen wordt iets misschien iets moeilijker. Niet iedereen kan even goed tegen het elkaar dwarszitten en eens verliezen.
Al moet wel gezegd dat N ons bij een 1e spelletje allemaal goed afgedroogd heeft en als winnaar uit de bus kwam.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten