dinsdag 21 november 2023

Xandria en Delain

Xandria. 
Lange tijd bleef het stil rond Xandria. En plots kwam dan het nieuws dat er een nieuwe line-up van de band was. Alhoewel de vorige nummers meer mijn ding waren, klinken de nieuwe songs niet slecht op de streamingskanalen.
Jammer genoeg ben ik live niet overtuigd van de nieuwe line-up. Hoewel ik de muziek wel kan smaken kan deze zangeres niet tippen aan Lisa Middelhauve of Dianne van Giersbergen. Haar stemgeluid is te scherp en schel. Goed voor 1x keer omdat ze voorprogramma waren maar ik hoef ze niet opnieuw live te zien. 

Delain
Na het laatste concert dat we van hen zagen kwam al snel het (gedwongen) vertrek van zowat alle bandleden, een radiostilte en dan plots een nieuwe line-up. Dit zorgde er toch wel voor dat het voor mij niet meer hoefde. Maar ok, ik blijf de muziek wel goed vinden. En de nieuwe songs werden positief onthaalt. Dus met dat idee wou ik ze nog wel eens live aan het werk zien. En als ze dan ook nog eens dichtbij spelen, dan gaan we er voor.
En het heeft me positief verrast.
Hoewel de nieuwe zangeres hetzelfde stemgeluid heeft als Charlotte Wessels, weet ze toch haar eigen accenten te leggen. Er zit net wat meer power in de (nieuwe) nummers. Ze hadden de zaal mee. En het was dan ook een erg goed optreden. Blij dat ik ze een nieuwe kans gaf. Het is dan ook zo goed bevallen dat ik bij een volgend concert er opnieuw bij wil zijn.
Xandria
Delain

Geen opmerkingen: