zondag 1 december 2019

Dali x Magritte

In Brussel loopt in het Museum voor schone kunsten (Fine Arts museum) een expo van Dali en Magritte. Aangezien we allemaal wel een boontje hebben voor de kunst van Dali, wilden we deze expo zeker bezoeken.
Om 11u bleek er al een hele rij te staan aanschuiven aan de kassa's. Uiteindelijk viel het wachten wel mee. Er zijn verschillende musea of tentoonstellingen ondergebracht in het gebouw. De expo van Dali en Magritte is een tijdelijke expo. Hoewel het druk was, was het niet te druk en konden we alle schilderijen en werken rustig bewonderen.
We zagen verschillende werken die ik nog niet kende of nog niet eerder zag. Ik heb me vooral geconcentreerd op de werken van Dali omdat Magritte me minder aanspreekt. Hoewel we ook van Magritte een paar mooie werken zagen.
De expo is wel redelijk kleinschalig. Op een goed halfuur hadden we alle kunstwerken gezien. Ondanks de korte duur, vond ik het wel de moeite.
Daarna trokken we nog snel even naar de Grote Markt, de kerstboom bewonderen, voor we terug naar huis gingen. Met examens voor de deur, vonden we het belangrijk dat J ook nog tijd had om te studeren, anders hadden we wel wat langer in onze hoofdstad rondgewandeld.
Dali
Magritte
Brussel

Geen opmerkingen: