maandag 11 juni 2007

Ik sta!

J staat recht! Vandaag heeft hij de hele dag niets anders gedaan dan zich rechttrekken. Hij probeert ook een paar pasjes opzij te zetten, maar dat is nog te moeilijk. Wat gaat dit snel. Nog geen 9 maand is J en hij staat nu al stevig op zijn beentjes (met steun). Ik voel vooral verwondering. Bij M gaat dit alles veel moeilijker, moet elke volgende stap in zijn ontwikkeling goed geoefend worden en duurt het zo lang tot iets lukt, wat dan weer erg frustrerend is voor M. En bij J gaat alles zo vanzelfsprekend.
Ik vraag me wel af hoe M zal reageren het moment dat J iets kan wat M nog niet kan. Want dat moment zal waarschijnlijk niet zo lang meer op zich laten wachten.

3 opmerkingen:

MorganMagic zei

misschien werkt het wel motiverend hè... als M. zijn broer nieuwe dingen ziet doen...
ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn, als jullie bezig blijven als super ouders zoals tot nu toe, het zal wel moeilijk zijn soms maar... M. heeft alleszins heel veel geluk met 't gezin waarin hij mocht geboren worden!

MorganMagic zei

en bravo voor J.!!!!!!!

Anoniem zei

hallo lieze M loopt wel wat achter maar ik vindt dat hij erg zijn best doet hoor bij ons komt een koppel met een tweeling met het downsyndroom en die waren 5 jaar voor ze zich optrokken en wel bijna 7 jaar voor ze liepen dus bravo voor M hoor hij is een flinke kerel veel groetjes jac