Een coöperatief spel waarbij je als hero een personage bent uit lotr. Je krijgt een opdracht en moet die uitvoeren terwijl de tijd verder tikt. Het spel heeft een campaign-modus. En of je nu het spel wint of verliest, je gaat toch naar de volgende opdracht. Winst levert je een voordeel op terwijl verlies je met een nadeel laat starten.
Je krijgt basisdeck kaarten, een aantal kaarten specifiek voor je karakter en een aantal kaarten specifiek voor de rol die je gaat opnemen. Met dat kaartendeck ga je zien of je succes hebt bij een actie die je onderneemt.
Je hebt 2 fases. In de eerste fase kan elke held 2 acties uitvoeren. Deze zijn simpel. Je beweegt, je onderzoekt of je valt een monster aan.
In de 2e fase gaat de threat toenemen, de monsters bewegen en eventueel aanvallen.
Je kaartdeck is heel belangrijk in het al dan niet slagen van een onderzoek of aanval. Want, afhankelijk van welke rol en welke opdracht, ga je een aantal kaarten draaien die bovenop je deck liggen, deze bekijken en afleggen. Daar zitten successen tussen, mogelijke successen (die je pas kunt bekomen door een initiatieftoken af te geven per mogelijk succes) maar ook veel missers.
Wanneer je aanvalt, worden de monsters natuurlijk boos. En gaan ze terugslaan. Ook die tegenaanval kan je (deels) afweren door de bovenste kaarten van je deck te draaien. De monsters kunnen je ofwel een wound of een fear geven. Afhankelijk van je karakter kan je een aantal wounds en fears verdragen voor je 'dood' gaat. Maar zelfs als je zwaargewond en op het randje van de dood bent, kan je miraculeus genezen. Ook hier weer door je kaartendeck.
Alles wordt mooi bijgehouden door de app, die je gedurende het hele spel gebruikt. De app is ook heel duidelijk en zorgt voor een mooi verhaal.
Wie graag coöps speelt, op avontuur gaat (of graag een dungeon-crawler speelt), zich graag inleeft in een verhaal en/of een rol, graag een app gebruikt om een campaign te volgen,... zal hier veel plezier aan beleven.
Mijn ding is het echter niet. Maar dat ligt meer aan eigen interesses dan aan het spelmechanisme zelf.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten