zondag 12 mei 2019

Hate

Een Kickstarter-exclusive spel.
Intussen zit deze al een paar maand in de collectie maar kwam nog niet eerder op tafel.
Gisteren maakten we dan eindelijk eens tijd om deze te spelen.
Wij gingen voor een testspel zodat we gameplay leerden kennen. En we dan later kunnen uitbreiden met upgrades, mercaneries, chronicle-modus,...
Tijdens een standalone-battle is winst afhankelijk van het gekozen scenario. De winstmogelijkheden verschillen van scenario tot scenario en zijn ook afhankelijk of je aanvaller of verdediger bent.
Een beurt is vrij simpel. Je betaalt met savagery, miniatuurtokens, om een figuur te laten bewegen en een actie uit te voeren.
Je kan 2 figuren activeren in je beurt. En dus ook 2 acties uitvoeren, 1 per figuur. De acties zijn vrij simpel: je start een clash (gevecht), je raapt een lichaam op of je pillaged een hut.
Daarna is het aan de andere speler. Zo doe je om beurt verder tot je geen savagery-tokens meer hebt of tot al je figuren deze beurt geactiveerd zijn. Wanneer dit zo is, dan is het het einde van deze ronde. Je kan tot 4 rondes per battle-scenario spelen. Maar als iemand zijn winst-voorwaarde eerder haalt, kan de battle ook sneller gedaan zijn.
Je start met 5 savagery-tokens maar door gevechten aan te gaan of door aangevallen te worden, kan je er bij verdienen. Gevechten worden beslecht door het rollen van dobbelstenen. Waarbij het aantal dobbelstenen afhankelijk is van je figuur, de support van warriors, of je hoger of lager staat dan de vijand,...
Het spel is erg tactisch.
Je kan een single battle dus gewoon spelen. Maar het spel is duidelijk gemaakt om een chronicle (campaign) te spelen. Als je enkel maar single battles speelt, ga je heel wat missen van dit spel.
Bij een chronicle ga je echt je stam upgraden om beter getrainde krijgers te hebben. En je dorp upgraden om een groter dorp te hebben waardoor je meer vijanden kan koken en opeten. Of martelen. Waardoor de ander start met minder krijgers. De krijgers die niet opgegeten worden, krijgen scars en dus een nadeel in een battle.
Een 1e keer spelen is ons allebei goed bevallen.
Het smaakt naar meer!

Geen opmerkingen: