Roam
Een abstract spelletje waarbij je blokjes volgens een patroon gaat leggen om de kaart en bijhorende punten binnen te halen.
Je start met 3 kaarten en zal kaarten bij krijgen.
Je kiest een kaart en legt volgens dat patroon blokjes op de kaarten en draait de kaart daarna om. Je mag over verschillende kaarten heen gaan met je patroon, je mag er ook voor kiezen die kaart niet volledig uit te voeren omdat er bv al een blokje ligt op 1 van de aangewezen plaatsen. Maar je mag niet met je patroon over de rand van de kaarten gaan.
Daarnaast ga je op bepaalde plaatsen ook nog munten oprapen. Met die munten kan je tegels kopen die een voordeel geven.
Wanneer een kaart vol is, krijgt diegene met de meeste blokjes op die kaart deze. Bij gelijkstand komt er een bieding. De verliezer (speler die aanwezig is op de kaart) krijgt sowieso een munt als troostprijs.
Je refresht al je kaarten wanneer deze allemaal gebruikt zijn. Wil je eerder refreshen, dan betaal je een munt per kaart die nog niet gebruikt is.
Wanneer er een speler 10 kaarten heeft, wordt de ronde uitgespeeld en de punten geteld. Punten zijn enkel op kaarten of op tegels te vinden.
Conclusie:
Fijn abstract fillertje. Artwork niet mijn ding, maar smaken verschillen nu eenmaal. En als gameplay goed zit, kijk je daar wel over. Ik speelde enkel basisspel maar er is een uitbreiding en nog wat modules zijn mogelijk.
Een abstract spelletje waarbij je blokjes volgens een patroon gaat leggen om de kaart en bijhorende punten binnen te halen.
Je start met 3 kaarten en zal kaarten bij krijgen.
Je kiest een kaart en legt volgens dat patroon blokjes op de kaarten en draait de kaart daarna om. Je mag over verschillende kaarten heen gaan met je patroon, je mag er ook voor kiezen die kaart niet volledig uit te voeren omdat er bv al een blokje ligt op 1 van de aangewezen plaatsen. Maar je mag niet met je patroon over de rand van de kaarten gaan.
Daarnaast ga je op bepaalde plaatsen ook nog munten oprapen. Met die munten kan je tegels kopen die een voordeel geven.
Wanneer een kaart vol is, krijgt diegene met de meeste blokjes op die kaart deze. Bij gelijkstand komt er een bieding. De verliezer (speler die aanwezig is op de kaart) krijgt sowieso een munt als troostprijs.
Je refresht al je kaarten wanneer deze allemaal gebruikt zijn. Wil je eerder refreshen, dan betaal je een munt per kaart die nog niet gebruikt is.
Wanneer er een speler 10 kaarten heeft, wordt de ronde uitgespeeld en de punten geteld. Punten zijn enkel op kaarten of op tegels te vinden.
Conclusie:
Fijn abstract fillertje. Artwork niet mijn ding, maar smaken verschillen nu eenmaal. En als gameplay goed zit, kijk je daar wel over. Ik speelde enkel basisspel maar er is een uitbreiding en nog wat modules zijn mogelijk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten